1 review

Asus TUF Gaming FX505GD-BQ137T

Niet beschikbaar
Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1,256TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus TUF Gaming FX505GD-BQ137T Review

Jens De BockNewbie 4 augustus 2020, 136 views Product gekocht

Asus TUF Gaming FX505GD-BQ137T

In het algemeen ben ik er zeer tevreden van. Geen problemen met verschillende games en programma's te runnen. Laptop is wel aan de zware kant om elke dag heen en weer te nemen.

Pluspunten

• Prijs (relatief goedkoop voor de specs)
  • Bevat SSD en HDD
  • 16GB Ram is zeer handig

Minpunten

• Zwaar
  • Vreemde plaatsing van de pijltjestoetsen

Voor mij was het belangrijk om een laptop te hebben waarop ik zonder problemen de nodige programma's voor school op kon draaien. Tegelijk wou ik nog steeds kunnen gamen. Deze laptop was dus een goede keuze.

Ik heb nooit echt problemen ondervonden met de laptop om een bepaald programma mee te draaien. Voor bepaalde games had ik minstens 8 GB ram nodig wat ik daarvoor dus nooit haalde. Met de 16GB ram is dit dus zeker geen probleem. Wanneer je naar de zwaardere programma's gaat merkt je wel dat hij duidelijker luider en serieus warm wordt.

Het is misschien niet de beste beslissing als je elke dag je laptop moet meesleuren van thuis naar school aangezien deze toch wel 2,2kg weegt. Toch iets om aan te denken.

In de eerste maanden heb ik toch enkele problemen gehad. De batterij gaf niet altijd het juiste percentage weer. Hij op 60% staan en zogezegd volledig opgeladen zijn. Dit kon echter makkelijk verholpen worden door 'ASUS Battery Health Charging' te installeren. Daarnaast was er ook een probleem met de lichtjes in het toetsenbord. Speciale effect zoals 'breathing' lijken niet te werken. Dit zijn echter geen problemen met een al te grote invloed.

Al bij al ben ik zeer tevreden van deze aankoop!

Heb jij ook een Asus TUF Gaming FX505GD-BQ137T?