1 review

Asus ROG Strix Scar 17 G732LXS-HG047T

Specificaties 17,3" • 1920x1080 • 1TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Strix Scar 17 G732LXS-HG047T Review

Jeffvrie 4 augustus 2020, laatste update op 4 augustus 2020, 1.092 views Product gekocht

Asus ROG Strix Scar 17 G732LXS-HG047T

Goede laptop! Mooi beeld, snel en draagbaar.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Goede prestaties
  • Mooi om te zien
  • Fijn toetsenbord
  • Mee te nemen

Minpunten

• F1 t/m F12 niet verlicht
  • Voor betere prestaties omhoog liften

Asus rog strix scar 17 lxs
I7 10875 -16gb ram - 1tb ssd - rtx2080 super

Ik heb deze laptop gekocht omdat ik graag wil gamen en niet gebonden wil zijn aan een vaste locatie (desktop, Xbox, PlayStation).

Het is een upgrade van mijn oudere Rog gl553v.
Het openen van de doos is al leuk opzich doordat de laptop iets omhoog komt, verder zit er niet veel in de doos; de laptop, oplader, de keystone met een sleutelhanger en een infoboekje.

Het boekje is een snelstartgids waarmee je uit de voeten komt, maar als je zo'n laptop koopt weet je vaak al wel wat je te wachten staat..

De keystone met sleutelhanger heb ik nog niet gebruikt, als je de keystone in de laptop stopt dan geeft hij een mooi lichteffect en je schijnt er wat dingen op te kunnen zetten. Hoe dit werkt vind ik niet heel duidelijk aangegeven maar heb ik eerlijk gezegd ook geen behoefte aan.

De oplader is op zichzelf een flinke Unit, bijna de helft keer zo dik als van mijn vorige laptop, al vind ik het geen probleem want hij ligt toch ergens naast me.

En dan de laptop;
Prachtig apparaat! Voelt stevig en kwalitatief aan en is voor een 17" laptop maar een paar centimeter groter dan mijn vorige 15,6" laptop. Wel is hij gevoelig voor vette vingers afdrukken.
Het scherm is prachtig! Mooie kleuren, snel (300Hz), dunne bezels aan de zijkanten.

Opstarten doet hij supersnel, door de 2x 512gb SSD reageert hij heel vlot!
Tijdens het updaten en downloaden haal ik makkelijk 32mb/s dus de updates en games zijn snel binnen.

Met het programma van Asus (armorycrate) kan je kiezen welk gameprofiel je wilt gebruiken:

Silent: hiermee is de laptop echt heel stil, je hoort de ventilatoren bijna niet en haal ik met GTA5 met echt alles op het hoogst ingesteld en de resolutie scaling gewoon op 1900x1080 gemiddeld zo'n 60 fps. Met Call of duty op de hoogste instellingen en resolution scaling op 125 haal ik hier al gemiddeld 90fps

Performance: nu hoor je de ventilatoren wel, niet zo hard dat het erg storend is maar als je naast gamen nog half tv wilt kijken of een gesprek wilt voeren is het aanwezig. Ik merk dat de fps met GTA5 5 nu gemiddeld rond de 75 zit.

Turbo: deze optie heb ik nog niet veel gebruikt omdat ik 60 fps voldoende vind om fijn te kunnen gamen, maar hierbij gaan de ventilatoren echt hard, alles word op z'n sterkst gezet en de fps schiet omhoog naar gemiddeld 100.

Voordat ik de laptop kocht heb ik meerdere reviews bekeken en stond de fps hoger, maar dit is waar ik zelf op uit kwam. Toch ben ik zeer tevreden.
Wel is te merken dat de inlaat voor de koeling aan de onderkant zit, dus als je de laptop een paar centimeter ophoogt zal je merken dat hij nog beter koelt en presteert.

Het volume van de laptop gaat niet zo hoog als mijn vorige maar de kwaliteit van het geluid echt mooi! Met de drivers die erbij komen kan je effecten toepassen zoals surround mix en een versterking geven waardoor het harder gaat. Ruim voldoende om lekker te kunnen gamen.

De accu schijnt niet zo geweldig te zijn, maar ik zit meestal aan de eettafel of een bureau met een stopcontact dus zal er niet veel gebruik van maken.
Om toch de levensduur van de accu te behouden kan je instellen deze maar op te laden tot 60%, ik weet niet hoe dit op de lange termijn werkt maar het lijkt me een goede oplossing.

Zoals ik eerder vertelde is het een vervanger voor mij voor een console en een desktop en ik weet zeker dat ik hier de komende jaren goed mee weg kom!

Heb jij ook een Asus ROG Strix Scar 17 G732LXS-HG047T?

F1 t/m F12 niet verlicht
Is je verlichting niet gewoon kapot? Op de foto's is te zien dat die wel branden en ik heb bijna dezelfde laptop (GL731GW-EV135T variant) en daar branden ze ook gewoon.

Zit er bij jou wel een SATA kabeltje bij voor uitbreiding 2.5" SSD? Die moest ik er zelf bij kopen. Hoe is het geluid bij jou? Bij die van mij wat vlak geluid, nagenoeg geen bas. Verder wel goede laptops!
Heb je deze laptop zeer recent aangeschaft? Ik zie dat die net met 900 euro in prijs is gezakt.
Ik heb deze laptop in augustus aangeschaft, je zal altijd zien dat hij uiteindelijk goedkoper wordt, of dat er iets beters is..
Dat begrijp ik, maar als hij hem echt zeer recent had aangeschaft kon die hem nog terug sturen, misschien had die zelf de prijs verlaging niet gezien.
de verlichting van de knoppen is er wel, maar alleen de logo's zijn verlicht... je ziet dus niet welke Fknop het is;)

Ik heb er geen kabel bijgekregen maar ik raad je aan hem te upgraden met een m2 kaart, die pas er gewoon naast.

ik ben tevreden met het geluid, ik vind het voor een laptop best prima. je kan met sonic studio 3 het geluid een beetje equalisen naar tevredenheid.
Oh bij mij niet, er is alleen ruimte over voor een 2.5" SSD. Die zit er ook in maar is helaas een 500GB die ik nog kocht vlak voor mijn oude laptop de geest gaf dus daar zit ik nu mee opgescheept. Gebruik hem maar gewoon en als deze ooit aan vervanging toe is zet ik er een 2TB in.

Dat met dat geluid moet ik eens naar kijken want het klinkt beschamend slecht voor een laptop met een rrp van 2000 euro
Ik heb toegehapt toen Alternate hem voor back friday even op € 1899 heeft gezet, helaas voor de degene die hem ook wil, hij staat weer op € 2899 bij alternate.
Helaas voor mij is ie nog niet binnen, stond op 2-3 dagen levertijd, maar staat nu op binnenkort leverbaar
:?
Waarschijnlijk hebben er meer toegehapt bij 1899.
ik hoop voor je dat je hem nog binnenkrijgt, het kan ook zijn dat ze een fout hebben gemaakt ';(
Heb net een bericht gehad, wordt morgen bezorgd :P
Zijn er anderen die ook ervaren dat het maximale volume veel te laag is? Staat bij games en films altijd op 100 en met FXsound booster aan.
Ik snap wat je bedoelt, Ik gebruik een Logitech G933 headset, volume is op max niet hard, maar voor mij precies goed.
Zonder Headset is ie qua geluid niet harder dan andere 'gewone' laptops die ik gewend ben.
Voor wat meer volume moet je hem denk ik op speakers of op een versterker aansluiten met speakers
Ik heb hem ook op een jbl boombox aangesloten via bleutooth, tja prima volume dan, alleen geen 5.1