Asus ROG Strix XG17AHPE Zwart

Specificaties 17,3" • 1920x1080 (Full HD) • 240Hz • IPS • 3ms - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Strix XG17AHPE Zwart Review

Shaidar 3 augustus 2020, laatste update op 3 augustus 2020, 3.449 views Product gekocht

Asus ROG Strix XG17AHPE Zwart

Deze draagbare gaming monitor is perfect voor een 'mobiele' setup, speciale vermelding voor de tripod die mooi opgeborgen kan worden. De specificaties liegen er niet om, in combinatie met een RTX2080Ti schommel je in zo goed als elk game rond de 240FPS. Aanrader!

Pluspunten

• Specificaties
  • video + batterij laden via USB-C op RTX
  • Beeldkwaliteit tijdens gamen

Minpunten

• Ontwaken uit slaap niet automatisch
  • Positie van de USB-C port (kan beter achteraan)
  • Extreem stugge USB-C kabel

Sinds een paar jaar heb ik voor mijn game-PC's enkel nog SFF cases. Niet alleen zijn deze SFF cases meestal mooier (ok ok, subjectief) en subtieler dan een full-blown midi-case, maar met de juiste tas zijn ze ook nog eens zéér mobiel en draagbaar. Er kwam dan ook een héle grote glimlach op m'n gezicht toen ik de aankondiging van deze monitor las. Ik moest wel heel lang blijven glimlachen, want er is wel wat tijd overheen gegaan tussen de aankondiging en de beschikbaarheid, nuja, dat zijn we gewoon van Asus.

Deze XG17 samen met m'n Louqe Ghost SFF case (met al zeg ik het zelf een aardige verzameling componenten) is voor mij de ultieme mobiele gaming setup.

In minder dan 2 minuten is het helemaal opgesteld. Omdat de meeste mensen zich bij die "2 minuten" weinig kunnen voorstellen heb ik het maar gefilmd:

Opstelling via GoPro op statief:

Opstelling via GoPro met head-strap:

Zoals je hierboven ziet duurt het dus echt maar 2 minuten om de hele setup uit de tas te halen en beginnen gamen.

1 van de dingen die me pas opviel bij het in gebruik nemen is dat heel deze setup maar 1 stroomkabel nodig heeft naar de externe wereld. De USB-C poort op m'n RTX kaart laadt de interne batterij van de XG17 op terwijl hij het DisplayPort signaal over dezelfde USB-C kabel stuurt.

Een opmerking die ik veel hoor is of ik niet beter af ben met een gaming laptop, die is namelijk nog veel sneller opgesteld! Ik heb inderdaad een paar gaming laptops gehad, de laatste was een Zephyrus S met RTX2070 kaart. Alleen wil je écht niet in dezelfde kamer zijn als die laptop de CPU en GPU moet koelen met zijn flinterdunne fans aan 1 miljard RPM. Het schelle geluid stoort zelfs door de headset als je aan het gamen bent. Het geluid dat deze setup produceert tijdens het gamen is een factor X stiller, maar vooral veel verdraagbaarder.

Detail van de tripod en de achterkant van de monitor:

Voor de volledigheid hier nog een partlist van de SFF case:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VoedingenCorsair SF750 (2018)€ 143,75€ 143,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.516,65

Heb jij ook een Asus ROG Strix XG17AHPE Zwart?

Wat voor tas heb je gebruikt om ghost te vervoeren?
Dat is de Tactil Wallye via Kickstarter, volgens mij nergens meer te verkrijgen.

Poe bummer, ziet er dope uit
Mooi setup ik ga ook zoiets doen
Petje af! Super tof dat je dit deelt. Heb je toevallig een foto van de binnenkant van je behuizing? Ik ben oprecht benieuwd!
Ik had een thread op GOT over de Ghost, maar aangezien die niet gelezen werd update ik die niet meer.

Dit is de enige recente foto die ik zo snel vind:

[Reactie gewijzigd door Shaidar op 7 augustus 2020 10:45]

Je vergat je SSD's in je onderdelenlijst :)
Kan het zijn dat ik deze video ook in r/SFFPC voorbij zag komen? :)
Super cool idee en heb zelf over iets vergelijkbaars nagedacht. Echter kan ik het naar mijzelf niet verkopen om meer dan 3000 euro uit te geven om vervolgens op een 17.3 inch scherm op 1080p te spelen. Je betaald in verhouding echt super veel aan het woordje 'mobiel' en dat is natuurlijk ieder zijn ding, maar geef mij maar m'n statische opstelling met 27inch 1440p 144hz scherm (liefst ga ik nog groter maar ik wacht nog even met upgraden).
Ja, uiteraard is het allemaal hoogst persoonlijk. Ik heb thuis veel G-Sync monitoren waar ik uit kan kiezen, gaande van 17” 240Hz, 24” 240Hz, 34” 100Hz tot 4K 27” 144Hz 😀

Deze draagbare 17” is voor mij perfect om voornamelijk AFPS games te spelen op verplaatsing. Of het nu psychologisch is of niet laat ik in het midden, maar met hogere FPS game ik gewoon veel beter 😀
Mooie line-up! Mag ik vragen waar de verplaatsing voor is dat je een game pc mee wilt nemen?
Ik zat voorheen bij defensie en nam wel eens mijn pc naar de kazerne, maar verder kan ik mij niet veel voorstellen bij mensen die dit het waard vinden.
Co-working space, of mee naar het werk, mee naar de babysit, even boven/beneden opstellen als de vrouw boven/beneden op de computer moet werken, in de zomer ook een paar avonden op het terras zitten gamen...
De mogelijkheden zijn eindeloos :-)

Ik heb enkele game-laptops gehad (met GTX1080 Max-Q, RTX2070 max-Q en zelfs eentje met een echte RTX2070) uiteraard zijn die nóg mobieler, maar als je je de CPU en GPU van die laptops goed laat werken dan wil je niet aan dezelfde tafel zitten - om dan nog maar te zwijgen over hoeveel dat stoort voor alle andere mensen in dezelfde ruimte.