Mitac Mio 336 Review

Convirion 16 oktober 2006, laatste update op 30 september 2009, 929 views

Mitac Mio 336

Pluspunten

• Modbaar(sofwarematig)
  • Agenda functie
  • Handleiding (Duidelijk voor onervaren gebruikers, in nederlands en engels)
  • Verpakking, netjes beschermhoesjes over alles.
  • Accesoires:
  • Docking station (USB 2.0)
  • Hoesje voor pda (travel hoesje)

Minpunten

• Pennetje, breekt snel
  • Hardware buttons hadden iets groter mogen zijn (vooral de navigatiestick)
  • accu duur (zie details)
  • Bijgeleverde adapter (zie details)
  • Snelheid Bluetooth
  • Navigatie stick na 3 maanden intensief gebruiken kapot

Veelzijdigheid Score: 5
Featureset:

+ QVGA Beeld 3,5 inch (240 * 360)
+ Bluetooth (Bluesoleil 1.2.4) Makkelijk mee te werken bluetooth, nadeel erg slome verbinding.
+ Standaard geheugen: 62,81MB RAM // 32MB ROM

- Geen wlan (kan worden uitgebrijd via sd/mmc slot)
- Geen GSP ontvanger. (kan uitgebrijd worden)

Prestaties:

+ Proccesor, Intel PXA255 (400 MHZ).
+ Opstart snelheid: Zeer snel, hoeft geen extra dingen te laden.

- Snelheid Bluetooth, had wat sneller gemogen.
- Prestatie proccesen onder weinig vrij geheugen.

Beeldkwaliteit:

+ Het Contrast is instelbaar, van zwart tot wit en 64000 kleuren.
+ De Verlichting is instelbaar, het beeld is nog heel duidelijk zodra je de verlichting bijna uit zet.
+ Op het beeldscherm komen niet snel krassen.
+ Beeldscherm is in verhouding met de pda groot.

- Refelectie, je merkt dat het reflecteerd als de zon fel schijnt.

Bouwkwaliteit en afwerking:
+++ Bouwkwaliteit, pda kan val weerstaan vanaf 40/50 cm hoog, kan meer dan 60 kilo aan.
+ Display is groot in verhouding tot de pda zelf.
+ Power knop aan de linkerzeikant. als hij in je broek zit zonder hoes, spring hij niet zo maar aan.
+ Power-Lampjes op de pda, goed lampje maar niet te fel.

- Hardware buttons mogen iets groter zijn (vooral navigatie stick)
- Audio output, 2,5mm Wel bijgeleverde headset & 2,5 aansluiting!!!! (mogelijk bij "The phonehouse" een converter te halen naar 3,5mm (normale audio output) ongeveer 8 euro)
- navigatie knop: na een maand of 3 intensief gebruik kapot, lamgedraaid.

Ergonomie:
+ Geintigreed toetsenbord,
Normaal toetsenbord
Blokletters herkener
Handschrift herkenner
Letter herkenner
+ Touchscreen, je hoeft niet hard te drukken op de display om een actie uit te voeren op de display.
+ Hardware buttons naar eigen mening in te stellen, van programmas naar internet adressen, de hardware buttons zijn ook instelbaar voor windows media player

- Navigatie stick, Zou iets groter mogen zijn, en het is irritant, als je een drukt naar boven, links, onder, rechts wilt doen, want soms druk je de knop dan in en dan voert hij die actie dus uit. (navigatiestick (klik) uitzetbaar)

Uitbreidbaarheid en veelzijdigheid:

+ Geintigreed Bluetooth
+ Ingebouwd, Windows Media Player 9
+ Ingebouwde MP3 speler
+ TIjdens muziek luisteren mogelijkheid om het beeldscherm uit te zetten.
+ SVGA Beeldscherm
+ Mogelijkheid om spellen te spelen: zoals Age of the empires, Worms World Party, Snails, Monopoly, Schaken, Bejewelen, Tetris, Jawbreaker (geintigreed), Solitaire(patiance, geintigreed), Ms. pacman, pacman, digdug, doom 1, quake 1 & 2 en nog heel veel meer spellen.
+ Video mode, je kan gerust een filmpje kijken op je pda (wel lastig met een kleine ondertiteling)
+ Uitbrijdbaar met Wlan.
+ Uitbrijdbaar met GPS ontvanger.
+ Uitbrijdbaar met navigatiesoftware.
+ Zakagenda.
+ Geintigreerde Terminal Service Client.
+ Software is makkelijk te instaleren, er zijn zelfs fotobewerkings programmas voor de pda, trouwens ook goed te gebruiken. (spb imageer)
Gebruik pocketbreeze voor mijn today screen omdat ik de kalender/taken functie niet erg handig vond, daardoor heb ik nu alles anders kunnen instellen.

- Kalender functie had anders gemogen, maar daar heb ik nu een tool voor geinstaleerd
- Irritatie met active syncs...
- Harde reset makkelijk en handmatig uit te voeren door een knopje aan de achterkant om te zetten, dit vind ik persoonlijk een nadeel omdat het dus ook voor andere makkelijk kan.

Mobiliteit en accuduur:
+ Ligt gewicht, compacte behulzing
+ Uitzetbaar scherm als je de mp3 functie gebruikt.
+ Lange accuduur onder normale omstandigheden, met normaal gebruik intensief processor gebruik en bluetooth aan, 8 uur

- Korte accuduur onder zware omstandig heden, Turbo proccessor mode en bluetooth aan plus muziek beluisteren en lampjes knipperen ongeveer 5 uur.
- Geen reserve accu.

Prijs, voor 200 euro vind ik dat je een practig ding kan hebben, en alles er op en er aan wat ik maar nodig heb, Heb de pda bij euromaxi(.nl) gekocht, alles in totaal is 205 euro, en als je er een docking stations bij wilt kopen die zijn 29,95 euro, plus het hoesje, 9.99

• Microsoft Windows XP Professional (sp2) Nederlands
  • Pocketbreeze5b
  • Mio 336BT Docking station
  • Microsoft Windows 2003 v. 4.20.0 (Build 14053)
  • Windows XP

Heb jij ook een Mitac Mio 336?

Wil je trouwens een van de games ook op je pda??? stuur me even een berichtje.

Wat heeft dat met je survey te maken ? :? :? :? :?
En is dit niet aanbieden van warez......
Tip: gooi er aub een spellingscontrole over heen!
Wat een zeurders zijn jullie ik vond het leerzame survey. :Z