Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma MP560 Review

Krahk 18 september 2011, laatste update op 18 september 2011, 801 views

Canon Pixma MP560

Pluspunten

• op canon papier met canon inkt mooie prints
  • Scant op hoge resolutie

Minpunten

• met niet-canon papier en inkt krijg je magenta zwemen
  • Dure inkt/duur papier nodig voor dat het werkt
  • Niet kosten efficiŽnt vergeleken met een fotolab dat ook nog eens betere kwaliteit levert
  • Scans op lage resolutie hebben een soort grid over zich heen

Scansnelheid Score: 5
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 3
Heb de printer nu een jaar in gebruik en wil er toch een paar woorden over kwijt.

Adrukkwaliteit:
De kwaliteit van de prints zijn goed vergeleken met een niet fotoprinter, maar voor echt mooie prints heb je toch echt een betere printer nodig. Vaak zit er teveel magenta op de print en de grijstinten modus lijkt vaak groenig. Dit verdwijnt niet na kopreiniging of met nieuwe inkt en ik werk op een gekalibreerd scherm dus daar ligt het ook niet aan

Scankwaliteit:
Ja de resolutie is prima, en de snelheid van de scanner is ook prima maar toch zie je een soort raster op je afbeelding na het inscannen. Jammer want dit is niet zo goed weg te shoppen, tenzij je een hele hoge resolutie scant en daarna weer verkleint, dan is het niet meer zichtbaar.

Inktverbruik:
De zwarte inkt voor tekst/office documenten gaat lang mee, ik denk zelfs zo'n 500 printjes. Helaas voor de kleuren inkt zijn de cartridges gewoon te klein. Na 20 A4 prints is de inkt op en aangezien de Canon inkt gewoon duur is is dit het eigenlijk niet waard. een hele set cartridges kost ongeveer 45 euro.

Drivers:
Op windows 7 moest ik de drivers van internet downloaden en die werkte niet helemaal in alle programma's, ik kon in photoshop geen printer selecteren. In Windows XP sp3 werkte deze wel gewoon

Prijs:
De printer zelf koste toendertijd 115 euro wat een redelijke prijs is voor een fotoprinter. Waarom ik hier zo laag geef is omdat de printer enorm veel inkt slurpt. Daarbij is fotopapier can het Canon merk ook ontzettend duur. Zelfs met hema papier (wat van ongelooflijk slechte kwaliteit is, het brokkelt aan de randen) is een A4 print 2 euro of duurder. Met Canon papier zelfs 3,50 per A4. Dan wordt het fotolab ineens heel aantrekkelijk met zo'n 2 euro per A4.

Heb jij ook een Canon Pixma MP560?