Specificaties Rad. HD4670 (750MHz), 512MB GDDR3 - Bekijk alle specificaties

Sapphire HD4670 512MB GDDR3 PCI-E Review

Cassie789 29 juni 2010, laatste update op 29 juni 2010, 623 views

Sapphire HD4670 512MB GDDR3 PCI-E

Pluspunten

• Snel voor zijn prijsklasse
  • Lage energieconsumptie
  • Klein

Minpunten

• Lawaaierig
  • Redelijk snel verouderd, maar wat kan je er aan doen?

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Algemeen:

Heb deze kaart nu een jaar in huis, ben er zeer tevreden over. Had niet zo'n groot budget en wilde toch een beetje gamen. Ik dacht dat deze kaart dus wel oké was, had ik even geluk, dat was hij ook. Draait nog steeds de meeste games op acceptabele settings. Ben er dus zeer tevreden over. Ik heb zelf de 1GB GDDR3 versie maar die wordt hier niet aangegeven.

Featureset:

Er zitten 2 DVI-Poorten op waarbij voor beide 2 converters zijn geleverd. Netjes dus, eentje voor HDMI en eentje voor VGA. Dual link DVI heb ik zelf geen ervaringen mee aangezien ik maar op een 19'' Acer schermpje werk met een resolutie van 1440x900. De kaart zelf ondersteund wel hoge resoluties, ik dacht volgens mij 2500x1600. Niet verkeerd dus.

Prestaties:

Ik ben zelf zeer tevreden met de prestaties, ben dan ook niet veeleisend maar hij doet meer dan dat ik er van verwacht. Call of Duty Modern Warfare 2 op high met 2x AA is toch aardig. Toch merk ik wel dat hij met sommige games nu afhaakt, ach ja, wat kun je er van verwachten. Core clock is 750 mhz, Memory 873 mhz. Hier een 3DMark Vantage benchmark, 3000 punten, als ik zoek op de HD4670 geeft hij maar 1500 punten. Goed prestatie dus.

Overclockbaarheid:

Niet aan gewaagd.

Beeldkwaliteit:

Gewoon goed, niks mis mee. Geen stotteringen, gewoon goed scherp beeld. Zelfs via VGA (Daar draai ik hem mee) Mooie kleuren, echt niks mis mee. Snap eigenlijk ook niet wat daar mis mee kan zijn.

Modbaarheid:

Niet aan gewaagd.

Driver- ondersteuning en compatibiliteit:

De drivers zijn makkelijk te vinden via de ATI/AMD website. Gewoon bij support kijken en even invullen wat je nodig hebt. (Dus type nummer, serie, enz.) De interface is makkelijk te begrijpen, er zit ook een overclock utility bij. Deze heb ik tot nu toe dus nog niet gebruikt. Tot nu toe ook nog nooit problemen gehad met de drivers.

Warmte- en geluidsproductie:

Is acceptabel, er is wel degelijk geluid uit mijn kast te horen vanaf de koeler, maar deze wordt tijdens het niet-gamen wel teruggeschroeft. De warmteproductie is ook redelijk, aangezien ik er nog niet mee heb overclockt heb ik er nog niet veel mee meegemaakt. Maar tijdens het gamen komt hij wel op 65 graden.

Prijs:

Zoals ik al zei had ik een laag budget en hij was dan ook niet zo duur. Maar 70 euro voor deze kaart betaald in begin 2009. Zeer acceptabel dus.

Heb jij ook een Sapphire HD4670 512MB GDDR3 PCI-E?

Redelijke review, wat foto's zouden leuk zijn maar ik neem aan dat dat wat moeilijk wordt ivm ingebouwd in computer. Misschien is het leuk om te vermelden wat de overige componenten van je systeem zijn en een benchmarkje draaien?
Is mijn eerste review ;) Ja ik kan wel wat foto's maken. Dat overige componenten doe ik nu wel even, benchmarken was ik al van plan.