1 review

Team Group Xtreem ARGB TF10D416G3200HC16CDC01

€ 139,95
Specificaties 16GB DDR4 @ 3.200MT/s, kit van 2 - Bekijk alle specificaties

Team Group Xtreem ARGB TF10D416G3200HC16CDC01 Review

dutchtechnerd 18 juli 2020, 971 views

Team Group Xtreem ARGB TF10D416G3200HC16CDC01

Super elegante RGB modules die (helaas) niet super vel zijn!

Pluspunten

• Super mooi design
  • Hoge kwaliteit
  • Levenslange garantie
  • RGB verlichting

Minpunten

• Geen speciale software

Stabiliteit Score: 5
In deze review gaan we het hebben over de Team Group Xtreem ARGB RAM modules. Deze RAM modules zijn verkrijgbaar in drie frequenties, namelijk:
  • 3200 MHz
  • 3600 MHz
  • 4000 MHz
Voor deze review heb ik de 3200 MHZ versie gekregen.

Specificaties
Module type: DDR4 288-pins niet-ECC, niet-gebufferde DIMM
Capaciteit: 2 x 8GB
Frequentie: 3200 MHz
Bandbreedte: 25.600 MB / s (PC4 25600)
Latency: CL16-18-18-38
Spanning: 1,35V
Afmetingen: 48.7(H) x 133.7(L) x 8.1(W)mm
Garantie: Levenslange garantie

Verpakking
De RAM modules komen in een mooie en opvallende verpakking. Op de voorkant van de doos vinden we een mooie afbeelding van de RAM module en op de achterkant is een korte omschrijving te vinden.

De RAM modules zelf zijn stevig verpakt in een plastic omhulsel, niets om over te klagen hier!

Uiterlijk
Wat direct opvalt is dat de RAM modules van hoge kwaliteit zijn gemaakt. Het uiterlijk heeft een donkerblauwe gloed, dit oogt erg mooi. De RAM modules zijn wel heel erg gevoelig voor vingerafdrukken.

In gebruik
Tijdens het gebruik van deze RAM modules heb ik geen stabiliteitsproblemen gemerkt of andere rare dingen. Ze doen in principe gewoon wat ze moeten doen. Ik wil niet te diep ingaan op de echte performance van deze RAM modules met overclocken of iets dergelijks, daar is mijn kennis gewoonweg niet breed genoeg voor. Voor een uitgebreide uitleg hierover zou ik je dan ook graag naar de volgende review willen verwijzen: REVIEW

Wel zou ik graag even willen ingaan op de verlichting. De verlichting van de modules is in te stellen via Aura Sync, RGB Fusion, Mystic Light Sync of Polychrome Sync. Helaas zijn de sticks niet aan te sturen met een software van Team Group zelf, dit kan in sommige gevallen wel handig zijn. Daarnaast is de verlichting op deze RAM modules niet zo vel als bijvoorbeeld de Team Group Xcalibur, dit kan zowel een voordeel als nadeel zijn. In mijn ogen maakt de Xtreem ARGB dit helemaal goed door het prachtige design.

De RAM modules zien er zeer elegant uit en zijn dan ook echt een aanrader voor een ieder die een RAM zoekt die niet zo "in the face" zijn als andere soorten/types. Qua prijs liggen ze met €127,95 (op het moment van schrijven) iets hoger dan andere merken met soortgelijke RAM. Ik had graag een stukje eigen software van Team Group gezien, maar de verlichting is ook prima in te stellen met alle bovengenoemde software. Al met al, een heel mooi setje!

Heb jij ook een Team Group Xtreem ARGB TF10D416G3200HC16CDC01?