1 review

Specificaties 2,5" • 3d v-nand (QLC) • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Crucial BX500 1TB Review

MarchelV 18 juli 2020, 1.738 views Product gekocht

Crucial BX500 1TB

Ter vervanging van mijn oude 320GB SSD was ik op zoek naar een andere waarbij opslagcapaciteit en prijs doorslaggevend zijn.

Pluspunten

• Veel GB's per Euro
  • Best snel voor een budget SSD

Minpunten

• Geen bevestigingsmateriaal
  • Potentieel gevaarlijke software

Als vervanger van mijn 360GB SSD was ik op zoek naar een alternatief waar mb per euro belangrijker is dan snelheid. In dit geval zijn de filters "prijs" (<€100,-) en "opslagcapaciteit" (>1GB) doorslaggevend.

Deze filters geven de keuze uit drie biggetjes... nee, SSD's, een Samsung, een Patriot en een Crucial. Omdat ik in het verleden slechte ervaringen gehad heb met Samsung HDD's blijf ik hier ver van, het zal dit keer vast wel goed gaan maar eenmaal slechte ervaringen... je weet de rest wel.
Toen waren er nog twee. Aangeziien QLC beter schijnt te wezen dan TLC is dw keuze snel gemaakt. Crucial it is!

En dan moet de data van de oude disk nog naar de nieuwe. Daar heeft Crucial een handige tool voor, te downloaden via hun website. Jammer is wel dat Bitdefender direct in de verdediging schiet en de tool aanmerkt als potentieel gevaarlijk: keylogger.

Wat zat er eigenlijk in het doosje?
Een SSD natuurlijk.
Een IKEA boekje (knap dat ze een halve krant zo op kunnen vouwen)
... en verder helemaal niks! Kom op Crucial, hadden er echt geen schroefjes af gekund?

Nouja, aangezien de oude SSD er toch uit ging kunnen we die schroeven weer gebruiken. Beetje jammer, had graag ook een extra SATA kabeltje gehad. Gelukkig zijn die volop te krijgen voor weinig.

Heb jij ook een Crucial BX500 1TB?

Aangeziien QLC beter schijnt te wezen dan TLC is dw keuze snel gemaakt.
QLC is behalve in prijs altijd minder dan TLC. Door de manier van opslaan is het trager en gaat het minder lang mee. Er kunnen alleen meer bitjes op één chip waardoor het goedkoper is.