Specificaties 16,4" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Sony Vaio VPCF12S1E/B Review

Smijas 15 augustus 2010, 1.459 views

Sony Vaio VPCF12S1E/B

Pluspunten

• snel, erg goed scherm, featureset, design, robuustheid, toetsenbord

Minpunten

• usb poorten, zijn er max.3 (1 gedeeld met eSata), en ze zitten aan de voorzijde zijkant in je muisgebied, geen DVD media leverbaar

Ik heb de VAIO nu enkele weken. Ik was en ben nog steeds onder de indruk van de bouwkwaliteit, zowel materiaalgebruik als design spreken me aan. Verder is de laptop snel, stil genoeg en heeft het allermooiste scherm dat ik ooit op een laptop heb zien zitten. De eSata aansluiting gebruik ik voor backup's en het overdragen van grote bestanden. Dit werkt allemaal erg snel. Ik heb de VAIO nu ook al enkele malen gebruikt voor het kijken van een filmpje op mn Full HD televisie, in combinatie met de Optical Out geeft dit een prima werkende full HD thuisbioscoop. Hetzelfde truucje werkt ook voor de Blue Ray Disc! Verder valt op dat de Sony nogal vol zit met software die door Sony vooraf is geinstalleerd. Een keuzemenu met de onderdelen die je wel wilt gebruiken en de onderdelen die je niet denkt te gaan gebruiken tijdens de setup zou prettiger zijn. Voorts vind ik het jammer dat het OS en een Driver-disk niet gewoon op DVD worden meegeleverd. Ook had ik hiervoor eventueel wel de media-kosten willen betalen. Het is nu gewoon een gemis. Bij een andere review is al gezegd dat het jammer is dat alle USB poorten aan de voorzijde van de VAIO zitten, ditzelfde ervaar ik ook als lastig. De kabeltjes van rechts aangesloten USB apparatuur liggen nu eigenlijk in je (rechtshandige) muisgebied. Eigenlijk mis ik maar n ding op deze VAIO, een snelle knop om de mouse-pad uit te kunnen schakelen, of, alternatief een driver voor het mous-pad die de mousepad uitschakeld als er een externe muis wordt aangesloten. Verder niets dan lof over deze super laptop!

Heb jij ook een Sony Vaio VPCF12S1E/B?

Een beetje opmaak kan geen kwaad.