1 review

Philips Grind & Brew HD7768/70 Koper

Specificaties Gemalen koffie, Koffiebonen-machine - Bekijk alle specificaties

Philips Grind & Brew HD7768/70 Koper Review

Liegebeest 14 juli 2020, 635 views Product gekocht

Philips Grind & Brew HD7768/70 Koper

Geen gekke eerste stap voor bonenkoffie. Is geen vol-automaat, dus kan "onhandig" voelen als dat is wat je verwacht. Maar wat ie moet doen, doet ie goed.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Zet een hele pot, van verse bonen

Minpunten

• Groot en lomp
  • Drup-stop is onhandig

We wilden wel eens kijken hoe "echte bonen-koffie" smaakt; een stapje sjieker dan de voorgemalen filterkoffie, zeg maar. Grootste eis voor mijzelf was dat ik op een verjaardag niet de halve dag koffie sta te tappen, dus ik wilde gewoon hele potten kunnen zetten. Daarom kwamen we bij de Grind & Brew serie uit.

Het design sprak ons ook aan: mooi glanzend zwart en metallic brons. Het is een mooi, maar groot apparaat om te zien.

Als je verwacht een groot water reservoir te kunnen vullen zonder er verder naar om te kijken, dan moet je verder zoeken. Pak een vol-automataat; dit is er geen. Je zal elke keer dat je koffie zet:
  • Aan moeten geven hoeveel kopjes je wilt.
  • Hoe stevig de koffie moet zijn.
  • Het filter moeten vervangen.
  • Precies af moeten meten hoeveel water je nodig hebt.
Waarom dan zo'n apparaat? Omdat je verse bonen makkelijk gemalen krijgt en hup in je snel-filter kan gooien. En ja, als je dat een keertje zat bent kan je ook gewone filterkoffie van de supermarkt gebruiken.

Grootste irritatiepunt met dit apparaat? De drup-stop.

Mooi dat die er op zit! Maar het is gewoon pertinent niet mogelijk om de kan met een soepele beweging onder de drup-stop te krijgen. Vier van de vijf keren moet ik met een vinger de drupstop opwippen om de kan er onder te schuiven.

Verder: ding is gewoon goed in wat ie moet doen :)

Heb jij ook een Philips Grind & Brew HD7768/70 Koper?

Haha die drupstop is even wennen. Ik had dat eerst ook, maar nu je weet wat handig is werkt het goed.