Netgear Switch 16x GE GS316-100PES (GS316-100PES)

€ 66,99
Specificaties RJ45: 16x 1G - Bekijk alle specificaties

Netgear Switch 16x GE GS316-100PES (GS316-100PES) Review

S.J.Onnie 8 juli 2020, 301 views Product gekocht

Netgear Switch 16x GE GS316-100PES (GS316-100PES)

Eenvoudige maar snelle switch met 16 poorten waar je mee vooruit kunt. De aansluitingen en de LED indicatoren zitten allemaal aan de voorkant (en op één rij) wat aansluiten en controleren eenvoudig maakt.

Pluspunten

• Metalen behuizing
  • 16 poorten naast elkaar!
  • Snel
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Waarom heb ik hem niet eerder gekocht?

Features Score: 4
Geen unboxing of metingen in deze review. Simpelweg mijn ervaringen met deze switch.

De Netgear is de opvolger van de DlinkGo 16 port Gigabit switch in mijn thuisnetwerk. Waarom een 16 port switch vervangen voor een "vergelijkbare" 16 port switch? Simpel! De Dlink heeft twee blokjes van 8 poorten boven elkaar aan de achterzijde van de switch. Dat maakt het aansluiten lastiger (te dicht op elkaar) en de LED's zitten aan de voorkant terwijl de aansluitingen aan de achterzijde zitten. Plus dat daar tevens nog eens bijkomt dat ik het gevoel had dat de switch niet optimaal werkte.

De Netgear heeft een stalen behuizing; daar houd ik wel van. Stevig en de switch blijft goed op zijn plek staan. Ook heeft de Netgear de poorten allemaal netjes naast elkaar (is daarom best een brede switch) waardoor aansluiten van de kabels eenvoudiger is. Doordat de poorten en de LED's aan de voorzijde zitten heb je in één oogopslag zicht op de status van je netwerk.

Tests heb ik niet gedaan maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat het netwerkverkeer nu sneller verloopt. Speedtests naar het Internet verlopen nu consequent sneller en ook het "overslingeren" van bestanden van server A naar server B verloopt naar mijn idee sneller.

En met 11,34 Watt is deze switch ook nog eens zuiniger dan de Dlink.

Al met al blij dat ik de Netgear heb gekocht. Had ik veel eerder moeten doen ;-)

Heb jij ook een Netgear Switch 16x GE GS316-100PES (GS316-100PES)?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite