Canon Pixma MP150 Review

iAmRenzo 9 april 2006, 542 views

Canon Pixma MP150

Pluspunten

• x64 drivers aanwezig
  • geen lompe software, maar enkel alleen drivers mogelijk

Minpunten

• agressief papier gebruik

Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Ik bezit de MP150 nu een ruime week. Na wat afwegingen denk ik een goede printer gekocht te hebben.
Ik had een HP3820 en die is dood gegaan door lekkage. Bij de aanschaf van deze AIO heb ik mijn HP 4200c scanner direct ook de deur gewezen.

De printer is mooi qua formaat, bevat wel veel lucht, dus had misschien iets compacter kunnen zijn. Maar dat mag de pret niet drukken.
De installatie was easy, ik gebruik alleen de drivers. Scannen kan gemakkelijk vanuit elk grafisch pakket en dat is een groot voordeel tov HP's precision scan programma. Ik heb het niet zo op die applicaties. Ook het voordeel van x64 drivers is een groot voordeel.

De eerste print duurt wel lang, helaas. Vooral als je snel even wat uit moet printen kan het wel even duren. Daarna gaat het goed.
De kopieer functie is verbazend snel. Scannen en printen gaat bijna direct (bij zwart wit). Foto's printen zonder witrand is ideaal!
Het enige nadeel is dat hij nogal agressief het papier pakt wat in scheve prints resulteerd. Dat is erg jammer.

Het lawaai (ook in standaard modus) vind ik best meevallen, zeker als je een HP hebt gehad ;)

Heb jij ook een Canon Pixma MP150?

Scheve prints?

Ik denk dat je even goed moet kijken of dat geleidertje in de papierlade wel goed ingesteld staat. Ik heb hem bij mijn MP150 redelijk strak tegen het papier aan staan en ik heb nooit een scheve print meer. Hij beschadigd het papier overigens niet als je dat houdertje er dicht op zet.