Titan TTC-005 Review

LordofWhatever 21 december 2007, 828 views

Titan TTC-005

Pluspunten

• airflow
  • past in (bijna) elke kast

Minpunten

• trillingen
  • geluidsproductie

Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 5
Reden van aankoop
ik heb dit ding een jaar geleden gekocht omdat ik m'n videokaart wat wilde gaan opfokken. mijn kast is niet de grootste, dus de airflow was behoorlijk brak. op het backpanel was geen ruimte voor een exhoust fan, dus dan maar zo.

airflow
prima!
er komt een flinke hoeveelheid warme lucht m'n kast uit stromen. ik kan je geen cijfertjes geven, maar het is flink wat meer dan m'n 80cm fan @12v.

geluid
dit is het grote nadeel.
ik heb 'm alleen op 12v gebruikt omdat ik de airflow echt nodig heb, maar dat kost me wel een hoop geluidsoverlast!
het ergste is, dat het ding een hoop trillingen veroorzaakt. ik heb een stukje opgevouwen papier tussen de ventilator en de backplate moeten stoppen om resonantie te voorkomen. gelukkig was het daarme opgelost.
als je een systeem wilt hebben dat nog enigszins te onderscheiden is van een straalmotor, moet ik je deze koeler afraden.

installatie
simpel, als een pci kaart.

prijs
het ding voelt erg goedkoop aan, en gezien de hoeveelheid trillingen die het veroorzaakt is het binnenwerk ook niet echt kwaliteit. maarja, zo duur is ie niet ;)

Heb jij ook een Titan TTC-005?

nu nog een picca van je kassie ;) dan is het leuk om te lezen EN te zien