Samsung SyncMaster 910T (19", 25ms, D-sub/DVI-D, Zwart) Review

xp2002 19 april 2005, 514 views

Samsung SyncMaster 910T (19", 25ms, D-sub/DVI-D, Zwart)

Pluspunten

• Hoog contrast
  • Mooi design (gelukkig geen speakers!)
  • Scherp beeld
  • Magic Brite

Minpunten

• Geen verstelbare voet, wel lastig; ik moet hem op een monitor/brieven standaard zetten
  • Vind ik geen probleem, maar kan voor anderen een probleem zijn: geen DVI!

Wat deed jou besluiten om het product aan te schaffen?
- Ik was initieel op zoek naar een Samsung 913N, het opvallende was dat ik deze bijna nergens in de standaard winkels tegenkwam. En ik wilde eigenlijk geen monitor via internet kopen, want stel je voor dat je kapotte pixels hebt, dan is dat ook weer zo'n gedoe. Ik kwam deze monitor 910T tegen bij de Mediamarkt. Het viel mij op dat deze monitor meteen mooier beeld had dan de andere die daar stonden. Deze monitor heeft kleuren zoals een trinitron scherm, tenminste zo zie ik het en dat vind ik al prachtig.

Vind je die aankoop na de opgedane ervaring nog steeds geslaagd?
- yep zeker, geen spijt van, ik kom nog wel eens bij andere mensen en hun contrast is beduidend minder, ik ben nog geen monitor tegengekomen waarvan ik zeg: zo die is effe beter dan die van mij :)

Op wat voor manier, in wat voor omgeving en onder welke omstandigheden heb je het product gebruikt?
- foto's: prachtige kleuren en contrast, video geen ghosting gezien, games: grappig je spellen zijn het mooiste op 1280x1024, maar mijn vga kaart vindt dat niet zo leuk (geforce 4), surfen en tekstverwerken: soms wat niet storende ghosting als je flink gaat scrollen (mn: zwart beeld en groene letters ghosten lekker)

Met welke vergelijkbare producten heb je ervaring en hoe verhoudt het besproken product zich ten opzichte van de alternatieven?
- ik heb alleen in verschillende winkels gekeken naar alle schermen die er staan en vergeleken. Bijna alle samsungs kwamen er bovenuit. Een alternatief zou Iiyama zijn.

Heb jij ook een Samsung SyncMaster 910T (19", 25ms, D-sub/DVI-D, Zwart)?

Vreemd dat jou 910T geen DVI heeft, staat immers wel in de spec.