Medisana BS 444 Connect

€ 20,99
Specificaties Weegschaal (smart) - Bekijk alle specificaties

Medisana BS 444 Connect Review

computerjunky 4 juli 2020, laatste update op 4 juli 2020, 4.499 views Product gekocht

Medisana BS 444 Connect

Niet duur maar je krijgt waar je voor betaald.

Pluspunten

• Gewicht meting accuraat
  • Goede batterijduur ondanks bluetooth en verlicht display

Minpunten

• Alle waardes behalve gewicht nutteloos.
  • App onhandig.

Het meten van gewicht is prima en accuraat. Het instellen wat even een klus omdat ik profiel 0 ingesteld had en dat is blijkbaar het gast profiel dus kon alles nog een keer doen.

Bluetooth is een hoop geklooi. Je moet echt eerst de bluetooth op je telefoon aanzetten > de app laden > de weegschaal selecteren een paar seconden wachten > de weegschaal aanzetten (werkt niet in step on mode) en pas dan kan je op de weegschaal gaan staan. Doe je dit niet dan zal er niet gesynced worden.

De app een drama qua bediening. De 3 menu knoppen verdwijnen constant naar de achtergrond terwijl je die wel nodig heb. met als resultaat dat je in andere menutjes terecht komt terwijl je probeert deze knoppen weer naar voren te halen. Ook als de week of maand veranderd kan je niet meer de afgelopen x dagen zien omdat er geforceerd naar een nieuwe pagina gescrold word.

En dan nu de reden waarom ik hem gekocht had. De analyse functies. Ik heb al jaren problemen met sneller vocht kwijt raken dan dat ik het op kan nemen en dus was ik zeer ge interesseert om te kijken of ik relevante informatie kon halen uit de analyse data.
Maar niets is minder waar. Het is compleet nutteloos. Des te meer vocht ik kwijt raak des te hoger mijn vocht percentage word te koste van spiermassa en vet. Compleet counter productief dus en gevaarlijk om die data te gebruiken.

Voor gewicht dus een prima weegschaal maar denk niet dat de rest ook maar in de buurt komt van relevante data. volgens dat ding is mijn botmassa ook maar 4.8-5.2 kilo voor een man van mijn lengte en leeftijd is het dubbele gebruikelijk.

Qua aanbevolen calorieën om op pijl te blijven qua gewicht geeft hij 1842 aan dat is voor een man met mijn bouw echt lachwekkend. met die calorieën is een man in een jaar 25% botmassa.

Wees dus gewaarschuwd en laat deze weegschalen liggen als het je om die data gaat.

Heb jij ook een Medisana BS 444 Connect?

De Medisana BS 444 is precies dat BS. Zet je dat ding ergens anders neer, kun je maar zo 1,5 kg zwaarder wegen in 2 minuten tijd. Ondergrond en waterpas staan beïnvloed dus het resultaat. Ook de bodycomposition meting is complete flauwekul. Die wordt gewoon opgezocht bij x gewicht, y leeftijd en z lengte hoort volgens Medisana een gemiddelde van a spier en b vetpercentage. Dit kun je zelf testen door eerst zonder en dan met kleren aan te wegen, ondanks er dan helemaal niets verandert is in bodycomposition, geeft de BS 444 wel een hoger vetpercentage aan. Terwijl het enige verschil het gewicht van je kleren is. Je wordt dus glashard besodemietert door Medisana. Kortom vergeet dit ding, zeker als je een serieuze sporter bent.
Ik wil de mijne dorgeven aan een andere en vooraf een factorty reset doen. Even de handleiding erbij gepakt,. Oh......staat er niet in. Navraag gedaan bij Medisana Support; geen reactie. Geen resetmogelijkheid. Zelfs Ome Google weet het niet.
Vraagje, ik heb hem nu enkele dagen maar hij meet geen andere gegevens buiten mijn gewicht. Is dit normaal in de eerste week (niet genoeg data) of doe ik iets verkeerd?

EDIT: Ik heb bij het instellen voor het mannelijk icoontje met een lopend mannetje erbij gekozen, dit was de reden dat hij enkel het gewicht opnam dus.

[Reactie gewijzigd door Soulaiman op 16 april 2021 22:41]

@Soulaiman
Als je er standaard op gaat staan meet hij alleen gewicht. Wil je de rest meten en syncen met bluetooth moet je eerst het aan knopje indrukken.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 16 april 2021 23:53]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.