Samsung PS50C7700 Review

huub999Newbie 25 juni 2010, 3.756 views

Samsung PS50C7700

Pluspunten

• zie boven,

Minpunten

• heb eigenlijk niets negatiefs kunnen ontdekken, behalve dat hij binnen 14 dagen stuk is, kan gebeuren....

Inbrandgevoeligheid Score: 4
begin juni de ps50c7700 gekocht bij plasma-discounter geweldige plasma tv,
makkelijke installatie, cam c+ module van ziggo werkt direct na invoeren gegevens. heb ook een schotel antenne, deze werkt ook zonder problemen, externe harde schijf kun je zo aankoppelen op de usb, werkt ook naar behoren usb stick trouwens ook, internet via rj45 kabel werkt ook direct
stereoscopisch 3d is fantastisch om te zien (door 3d bril) op de satteliet zat een demo zender die uitzond in 3d. de 50 inch plasma heeft hele natuurlijke kleuren, niet die harde kleuren van een led tv, zappen gaat langzamer maar dit went. al met al heel tevreden over deze tv, alleen.... na 2 weken ging deze stuk
bij plasma-discounter zeiden ze, jammer dan (je kunt de tv binnen 5 dagen terug sturen indien deze niet voldoet), daarna moet je hem door samsung laten repareren, heb samsung gebeld, en deze kwamen dezelfde dag, maar namen de tv mee, was thuis niet te repareren, moet wachten op onderdeel uit korea!
dus mensen let goed op bij aanschaf nieuwe tv dat deze in orde is altans bij bestelling bij plasma-discounter.
service van samsung is goed te noemen

Heb jij ook een Samsung PS50C7700?

Als je tv zelf aangaat moet je de auto update functie even uitzetten. Die staat standaard aan en gaat de tv na een aantal uren op zoek naar een update. Had ik ook last van. De rest van je probleem beschrijving is niet geheel duidelijk. Probeer het nog eens.
heb vandaag bericht gekregen dat de tv is gerepareerd,
ze hebben nieuwe software erop gezet en er was iets met de voeding

Toelichting : S/W update 1013.2, voeding vv

deze regel staat in de reparatie info online bij selectro (service group van samsung)

denk dat de voeding kapot was,
als ik de stekker in het stopcontact duwde ging de tv op standby staan, (rode led)
als ik vervolgens via de afstandsbediening de tv aan wilde zetten, hoorde je alleen
een klik geluid, ongeveer 5 maal achter elkaar, en verder gebeurde er niets meer
de service monteur keek er verder ook niet naar en nam de tv gelijk mee
hoop dat je hier meer aan hebt, groeten huub
Vanwege de zeer interessante prijs heb ik belangstelling voor dit toestel. Ben hem zojuist eens gaan bekijken bij Media Markt, maar de helderheid van het beeld valt me zwaar tegen. Ik snap best dat een LED LCD TV helderder is dan een plasma, maar bij deze TV was wit gewoon niet wit. Bij een series 4 plasma die ernaast staat was wit wl gewoon wit, en bij de een PS50C550 die op dit moment bij MM in de aanbieding staat voor 699,- is wit k gewoon wit. Ik heb een halfuurtje zitten spellen met de instellingen, maar ook bij max helderheid (staat 2x helderheid in hoofdmenu...) gn echt wit....

Als ik weet dat dit exemplarisch is, durf ik er best 1 te kopen, maar wil dat eigenlijk wel zeker weten van te voren. Weet iemand een winkel in de buurt van Roermond waar er zo een staat? Ze zijn namelijk tamelijk zeldzaam.

Groet Con
Plasma ziet er nooit goed uit onder kunstlicht. En in de MM is er zoveel licht dat geen enkele plasma daar goed uit de verf komt. Ik ben van plan die c550 tekopen, hoe was de beeldkwaliteit van dat toestel.

Groeten, black

[Reactie gewijzigd door BlacKstaR- op 18 augustus 2010 21:47]

Heb toch maar even de moeite genomen om naar een andere MM (Heerlen) te rijden vandaag. Ze hadden hem wel, maar niet in de winkel staan. De verkoper vond het geen moeite er even 1 uit het magazijn te halen en aan te sluiten. TOP, want dat verwacht je niet van MM ;-) Het beeld was heel anders dan die van de eerdere MM (Roermond). Die moet echt defect zijn geweest.

Ze staan in de winkel voor 1699, maar heb af kunnen handelen tot 1400, ook niet slecht denk ik! Heb er dus maar meteen 1 meegenomen, hoef ik in elk geval niet naar een webshop...

Groetjes,
Con
allereerst ben ik bij tweakers.net terecht gekomen toen ik zelf op zoek was naar een 3d tv. je komt hier al snel terecht als je zoekende bent
de tv is nog pas uit en bijna nergens te koop. je krijgt relatief veel waar voor je geld,
vergelijk de ps50c7700 maar eens met de panasonic 50 inch 3d plasma
daarbij is dit de eerste review die ik schrijf, dacht beter dan niets
mijn voorkeur voor een plasma tv heb ik op internet gedaan door zo veel mogelijk gegevens te bekijken, uiteraard heb ik ook plasma en led tv`s spelende gezien in de winkel maar zoals gezegd, deze was nergens te koop, wel vergelijkbare zonder 3d.
ondanks dat de tv op dit moment stuk is blijf ik bij mijn keuze, het is een fantastische tv
met een heel natuurlijk beeld. geluid van samsung is wat minder!
de hd zenders van ziggo zijn haarscherp, dit geldt ook voor de hd zenders op de schotel
(hotbird en astra 1) als ik een externe usb harde schijf aankoppel kan ik probleemloos
mijn mpeg2 video`s die ik met een camcorder heb gefilmd bekijken dit is zelfs in 3d te doen. de 3d bril blijft behelpen, is wel mooi maar vermoeiend, heb hier normaal geen last van, 3d is een leuke gadget maar staat nog in de kinderschoenen

het probleem begon eigenlijk al na een paar dagen, de tv sprong s`nachts spontaan aan,
dacht dat dit aan een instelling lag. vervolgens bleef na ongeveer 10 dagen de tv op standby staan, bij het aanzetten hoor je alleen een klik geluid (relais?) verder gebeurde er niets meer de 3d
Laatste firmware:

3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
T-VALDEUC-1016.0
. To add requirement of Ziggo certification (Netherlands)
. PVR working at TF1 widget(channel bound service on) channel (France)
. Some HEAAC 5.1ch sound discontinuous in headphone mode
Zoals gezegd zag die c550 er kwa witwaarden (?) dus veel beter uit ;-) Ik vond met name het hoogglans scherm storend, maar hij hing veel te hoog waardoor je de lampen in het plafond gaat zien. Voor de rest kon ik niets storends ontdekken, maar mijn aandacht ging meer uit naar de ps50c7700. Deze laatste is ook veel dunner, moderner design.

Dat plasma minder uit de verf komt in die zee van licht weet ik wel. Wat mij opviel is dat een veel oudere (series 4) plasma die er direct naat stond, een veel helderder beeld gaf. Dan ga je je afvragen.

Con
na 2 weken ging deze stuk
Laat je niks wijsmaken door die dozenschuivers! Je hebt je tv DAAR gekocht, en dus moeten ZIJ zorgen voor reparatie als er iets stuk gaat. Als jij het idee hebt dat het sneller gaat als je het zelf regelt met Samsung dan is dat natuurlijk prima, maar dat moet absoluut niet.

Bovendien, als je via internet koopt, heb je niet 5 maar 7 dagen om je tv terug te sturen, als hij om wat voor reden ook niet bevalt. Al staat ie je gewoon niet aan, of heb je je bedacht, al heb je een dag of 4 zitten kijken, daar is de zichttermijn nu eenmaal voor.

[Reactie gewijzigd door TripleM op 2 december 2010 09:22]

Je kan dit beter in het forum posten, want dit is niet echt een review te noemen.
Vertel wat meer over waarom je deze hebt gekocht, hoe de tv werkt met de verschillende bronnen (iets uitgebreider dus) ... Wat fotootjes ...
Mag ik vragen wat voor (concrete) problemen je hebt dan met dit toestel?

Gelukkig heb je WK kijkgarantie! ;)