Fossil Hybrid Smartwatch HR Collider RVS Grijs (Grijs, Zilver)

Niet beschikbaar
Specificaties Android, iOS compatibel - Bekijk alle specificaties

Fossil Hybrid Smartwatch HR Collider RVS Grijs (Grijs, Zilver) Review

RolfvdHorst 29 juni 2020, 390 views

Fossil Hybrid Smartwatch HR Collider RVS Grijs (Grijs, Zilver)

Stijvolle en zeer elegante smartwatch. De bediening is niet via touchscreen maar wel innovatief door de knoppen aan de zijkant van het horloge. De batterij gaat erg lang mee. Je bent gebonden aan de apps die in het horloge zitten.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Echte wijzers
  • Veel health functies

Minpunten

• Niet waterdicht
  • Geen eigen apps zoals Strava

De Fossil Collider smartwatch is een stijvolle en zeer elegante smartwatch. Op het eerste gezicht valt het niet op dat het een smartwatch is, maar lijkt het een analoge horloge. Dat is heeft sowieso 1 groot voordeel en dat is dat je de tijd altijd af kunt lezen en het scherm hierdoor niet steeds geactiveerd hoeft te worden zoals bij sommige andere smartwatches. Omdat de Fossil Collider ook fysieke wijzers heeft voelt het horloge ook echt aan als een horloge en niet als een computer waarbij de wijzerplaat op het horloge getoond wordt door middel van een scherm.

De bediening is niet via touchscreen maar wel innovatief door de knoppen aan de zijkant van het horloge. Met de knoppen kun je snel de belangrijkste functies bereiken en je kunt zelf kiezen via de app wat jij de belangrijke functies vindt. Ideaal dus.

De belangrijkste items staan altijd in het scherm vermeldt. Denk hierbij aan de datum, maar ook actuele hartslag, weer en reeds gezette stappen. Ook dit kun je aanpassen via de app naar eigen smaak.

Omdat het horloge gebruik maakt van een e-ink scherm, gaat de batterij erg lang mee. Bij mij redde het horloge makkelijk een week. Dat is fijn, want om naast mijn telefoon ook mijn horloge elke avond op te laden zag ik niet zitten. Daarnaast gaat opladen erg snel. Een nadeel van het e-ink scherm is wel dat er geen kleuren getoond kunnen worden. Hierdoor is alles zwart-wit, maar dat maakt voor de functies van het horloge niet uit.

Fossil heeft er voor gekozen om geen extra apps op het horloge te laten installeren. Hierdoor ben je gebonden aan de functionaliteiten die in het horloge zitten en kun je helaas geen Strava o.i.d. aan je horloge koppelen. Echter zit er wel een prima workout app in waar je diverse meest gangbare sporten (hardlopen, workout, gewichten &
loopband) mee kunt registeren.

In de Fossil app kun je ook zelf kiezen van welke apps (die geïnstalleerd staan op je telefoon) je meldingen wilt ontvangen. Ikzelf heb gekozen voor Whatsapp, Facebook Messenger en SMS berichten. Hierbij krijg ik de belangrijkste meldingen op mijn horloge binnen. Enige nadeel met Whatsapp is dat ik telkens meerdere meldingen achter elkaar krijg als ik Whatsapp Web gebruik. Het horloge trilt dan en geeft aan dat Whatsapp Web gebruikt wordt. Dat is echter waarschijnlijk een "bug" in Whatsapp en niet in het horloge.

Wat je met het horloge niet kan is bellen of muziek luisteren aangezien er geen speaker inzit. Zwemmen gaat ook niet want hij is niet volledig waterdicht

Heb jij ook een Fossil Hybrid Smartwatch HR Collider RVS Grijs (Grijs, Zilver)?

Vraag & Aanbod