Trust Wireless Entertainment Keyboard Review

Iknik 25 juni 2010, 2.889 views

Trust Wireless Entertainment Keyboard

Pluspunten

• geen batterijen (ingebouwde accu, lader wordt meegeleverd)
  • ziet er goed uit

Minpunten

• touchpad reageert traag
  • kleine toetsen, dicht op elkaar, waardoor je regelmatig een verkeerde te pakken hebt.

Ik heb deze gekocht als alternatief voor een afstandsbediening van mijn HTPC (MythBuntu 9.04). Werkt zonder problemen, inpluggen en gaan met die banaan. Ik had vooraf mijn twijfels of het touchpad in één keer zou werken onder Linux, maar dat was geen probleem. Ik heb het ontvangertje wel met een USB-verlengkabel verbonden, omdat ik vreesde dat de ontvangst onvoldoende zou zijn wanneer ik hem direct achter in de pc zou prikken.

Ergonomie
Als je een boek wilt schrijven moet je dit toetsenbord niet hebben. De toetsen zijn klein, en het toetsenbord is helemaal plat, wat niet fijn typt. Qua aanslag is het vergelijkbaar met een laptoptoetsenbord, ik vind dat wel fijn maar daarover kun je van mening verschillen.
Het gebeurt mij nog wel eens dat ik met mijn rechterpink tijdens het typen het touchpad aanraak, waardoor het scherm waarin ik aan het typen ben focus verliest omdat het toetsenbord dat registreert als muisklik.
Wanneer je de muisknoppen boven het touchpad wilt gebruiken (bijvoorbeeld om een item te verslepen) zitten je handen in een beetje vreemde positie ten opzichte van elkaar, omdat het niet in het midden zit maar helemaal aan de rechterkant van het toetsenbord.

Functionaliteit
Het ding doet precies wat je ervan verwacht: toetsenbord met ingebouwd touchpad zijn. Wat ik erg prettig vind is dat je geen batterijen nodig hebt, er zit een accu in (lader wordt meegeleverd).

Precisie
Het touchpad is wat traag qua muisbeweging, je krijgt het idee alsof je door de erwtensoep roert. Geen problemen met ontvangst verder. Wel veel typfouten, maar dat komt omdat het toetsenbord zo klein is en je vingers in de knoop raken.

Vormgeving
Kwestie van smaak, denk ik, maar zoals dit dingetje eruit ziet is wel mijn smaak. Je hoeft 'm niet per se in de kast of de la te stoppen omdat 'ie er zo lelijk uitziet. Ik heb 'm gewoon naast de tv in de lader staan, en dat wordt geaccepteerd door mijn vrouw. Nuff said ;)

Bouwkwaliteit
Redelijk. Voelt wel wat 'breekbaar' aan, maar dat komt misschien ook omdat 'ie zo dun is.

Drivers
Niet nodig.

Voor de materialen die gebruikt zijn vind ik de prijs aan de hoge kant, maar het is wel één van de weinige toetsenborden die goed voldoet aan mijn eisen van 'uit-de-kluiten-gewassen-htpc-afstandsbediening'.

Heb jij ook een Trust Wireless Entertainment Keyboard?

Volgens mij krijg je instant rsi van dit bord. Een touchpad is voor mij en vele kennissen echt een no go.

Wij hebben betere ervaringen met de trackerball versie.
Heb deze ook gekocht een week geleden.
Hij werkt perfect voor mij. Ik typ ook met 2 vingers en heb geen last van de touchpad.
Geweldig product.
(ik gebruik hem dan wel niet altijd alleen als ik op de bank zit en kleine dingen wil doen)
Niet lullig bedoeld, maar ik ben wel een beetje benieuwd hoe jij met je pink het mousepad kunt raken? laat je die niet op de ; zitten dan ?
Maar ik ken het probleem: ik heb het ook altijd als ik met tien vingers op mn laptop type. Je raakt dan heel snel je pad en typt plotseling heel ergens anders :)
Ik typ niet netjes met tien vingers, heb nooit een typdiploma ofzo gehaald, mijn rechterpink zweeft een beetje loos over het toetsenbord :) Toetsen als ; / en ] doe ik met mijn rechtermiddelvinger of -ringvinger. En omdat dat toetsenbordje zo klein is en de toetsen er niet echt bovenuit steken raak ik met mijn pink wel eens dat touchpad :) Of dat dan echt een tekortkoming is van dat toetsenbord of eerder van mijn halfgare typkunsten is dus wel even de vraag ...
Wij (vrouw en ik)

gebruiken deze al ruim 3 maanden en wij hebben de accu na 1 keer uit de doos volledig op te laden nog niet in de lader gehad!! Lange accu duur??
(Wij zitten ook maar 1 uur p/d erop)

Je hoeft hem ook niet op de ontvanger te richten en hij registreert alle aanslagen welliswaar met 2 vingers en dus geen snelle typer...

Wij zijn erg tevreden hiermee en voldoet aan onze verwachtingen.
p.s. Vint het idd wel strak uitzien zo in de oplaadstation naast onze stakke tv meubel
een soort DESIGN ding van B&O (totdat je de letters trust leest :) )