Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack)

Specificaties WiFi-ax • 4G • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack) Review

GDGNG 28 juni 2020, laatste update op 2 juli 2020, 467 views Product gekocht

Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack)

Asus kwaliteit in de vorm van AX (WiFi 6). Twee pak om het hele huis van stevig signaal te voorzien en gereed te zijn voor de toekomst. Snel en stabiel.

Pluspunten

• Compact (2x)
  • Kwaliteit zoals verwacht van Asus
  • Mooie overzichtelijke interface
  • Snel

Minpunten

• Design
  • Prijzig

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Dacht het even snel te installeren. Ziggo gebeld om de connectbox in bridge mode te zetten. Dat ging redelijk snel. Nog even terug gebeld om te checken na een half uur maar stond volgens hen in de bridge mode.

TÎp: check even op lanpoort 2, 3 of 4 van de connectbox of deze werkelijk niet meer werkt. Mijn euvel was dat ik nog een oude ac68u had waar ik eerst mee aan de gang ging. Deze werkte perfect dus los gekoppeld en de eerste Ax92u aangesloten. Alles goed ingesteld maar helaas geen internet verbinding. De tweede Ax92u gekoppeld en door hetzelfde proces gehaald met exact hetzelfde resultaat. DHCP fout.

Na een tijdje zoeken toch maar weer even met Ziggo gebeld. In de tussentijd de ac68u weer gekoppeld aan lan poort 2 van de connectbox. Internet connectie zonder problemen. Na uitleg bij de ziggo helpdesk werd de connectbox uit de bridge mode gehaald en even later weer toegevoegd. Probleem opgelost. Installatie verliep verder zoals zoals verwacht. Tweede ax92u gerest en naast de gekoppelde gezet. AiMesh vond hem meteen en werd zonder problemen toegevoegd.

Geweldig signaal in het hele huis met topsnelheid. Kortom geweldige router.

<edit 02-07-2020>
Nog wel wat problemen icm connectbox van ziggo of asus verschillende types. AIMESH verder uitgebreid met een RT-AC68U (de oude die ik nog had liggen). Dit gaat maximaal anderhalve dag goed en daarna is de verbinding weg met de RT-AX92U router. Die heeft geen verbinding meer met het internet. Alleen resetten helpt dan niet. Terug naar fabrieksinstelling van de router. Opnieuw instellen en daarna de connectbox opnieuw opstarten helpt wel. Ben nog aan het puzzelen wat hier aan de hand is.

Heb jij ook een Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack)?

Hoi, je het probleem al gevonden? Ik heb dezelfde set icm ziggo en ondervind soortgelijke issues
Ziggo heeft nog een keer de connectbox gereset en bleek het euvel verholpen. Kan ook zijn dat ik toch net nog een instelling anders heb gezet.

De opstelling is onderhand weer totaal anders: ik heb een van de AX-en in de meterkast staan (bekabeld) en de tweede verbonden (bekabeld) met de eerste en deze tweede in de woonkamer staan. De ac68u staat boven als een AP router en de dekking daar en snelheid is meer dan goed.