Tweakers zegt: 8,5

LG OLED48CX6LB Zwart

€ 9.997,-
Specificaties 48" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED48CX6LB Zwart Review

wishbone1987 28 juni 2020, 2.090 views Product gekocht

LG OLED48CX6LB Zwart

Eindelijk een OLED in 48 inch en wat een tv!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • geluid
  • zwart is zwart

Minpunten

• te korte netsnoer
  • nog steeds niet koppelbaar met google home

uitpakken en ophangen

De tv is door zijn ultradunne scherm natuurlijk kwetsbaar om zomaar op elk punt te worden opgetild.
Al het tempex verwijderd zover mogelijk de tv is bij het dikkere gedeelte prima op te tillen. Het is even goed zoeken hoe je hem het beste neer kan leggen. Ik heb hiervoor buiten wat dekens de tempex vanuit de door gebruikt dit werkt prima.

Vervolgens de muurbeugel (Vogels thin 405) bevestigd. De netsnoer zit vast aan de tv en is zeer kort (1.5 meter) dit is dus wel een dingetje waar je rekening mee moet houden bij het ophangen van de tv. (zeker dus als je hem net als ik aan de muur hangt.)

De beugels zitten er in no time op en de muurbeugel van vogels is ook zo opgehangen. simpel systeem en altijd waterpas.

De tv instellen
Installeren was zo gebeurd, kwestie van stappen doorlopen. Zelfs herkent hij het digitale decoder kastje van Telfort en installeert die ook netjes waardoor je dat kastje ook kan bedienen met de magic remote van LG.

De kleuren waren niet direct standaard naar mijn zin. Gelukkig is daar www.rtings.com waar je in no time goede instellingen kan vinden.

Ben zeer tevreden over de tv, blijf me verbazen over het fantastische beeldpaneel. De kleuren zijn fenomenaal en naar mijn mening kan geen Qled of andere techniek tegen op. Het contrast van een Oled is onvergelijkbaar.

Na jaren brengt LG eindelijk een 48 inch model uit. Voor mij had 40 inch ook prima geweest maar heb dit als prima compromis aanvaard. Zeer tevreden mee.

Heb jij ook een LG OLED48CX6LB Zwart?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.