Specificaties 320GB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

LaCie Petit Hard Disk 320GB Zilver Review

bbr 24 juni 2010, laatste update op 29 juni 2010, 482 views

LaCie Petit Hard Disk 320GB Zilver

Pluspunten

• Super stil.
  • Klein.
  • Stil.

Minpunten

• Beetje overbodig "design" stumpje aan de voorkant.
  • USB kabel wat aan de korte kant. ~50 centimeter.
  • Meegeleverde USB Boost software niet compatible met Vista 64x

Mobiliteit Score: 5
Heb em nog geen dag, maar dusver ziet het er rooskleurig uit.
Ik zal de review later nog kunnen uitbreiden namate de ervaring ermee vordert.

=Verpakking=

Zonder schaar krijg je deze echt gewoon NIET open.

=Installatie=

Er zit een quickguide bij, maar zonder kom je er ook wel.

USB Kabel er in, klik, even wachten en voila HD is herkent.
Vervolgens zie je dat je ~3 MB (ja, MB ) beschikbaar heb, en een start.exe
De quickguide zegt dat je de schijf moet formatteren via de start.exe of whatever format tool je beschikbaar hebt. Na start.exe te draaien word je twee opties gegeven. Windows format, of Linux/Mac. De eerste geeft je 320 GB ruimte in een enkele partitie, de tweede optie wat minder, en twee partities.

Het "formatteren" zelf duurt echt hoogstens 10 seconden.
Hierna, heb je 297 GB beschikbaar (tjah, de media zegt 320000000000 bytes = Giga bytes, maarja 1024x etc, je kent het verhaal) en 346 MB aan vage software die je eigenlijk gewoon weg kan gooien. Wat ik dus ook spoedig zal doen.

Start je LaCie.exe dan krijg je een schermpje te zien met de beschikbare tools:
* Wuala Online storage (krijg je 1 jaar gratis abonnement van LaCie schijnbaar)
* USB Boost (dit zou je USB connectie tot 30% sneller kunnen maken volgens LaCie)
* Genie Backup Assistant (voor automatische backups etc)
* Acrobat reader 9 (om de bijgeleverde handleiding te kunnen lezen)

Wat mij niet vermeld was, is dat de USB boost meteen voor het installeren al meteen aangeeft:
"LaCie USB Boost does not support Windows Vista (x64) !" - Oftewel, nutteloos.

Geen idee wat de genie backup assistant of wuala online storage doen, geen trek om verdere vage software te installeren die ik toch niet van plan ben te gebruiken.

=Ervaring dusver=

Hij staat nu een half uur aan, en voelt misschien 2-3 graden warmer aan dan hij eerst was.

Hoor em niet.
Vergeleken met de 500GB - 7200 RPM WD Mybook die hier al een tijdje stond is het een wereld van verschil.

Klein, geluidloos, USB powered.
Wel mis ik een LED. Aan de achterkant zit een orange LED voor stroom, en deze knippert als de schijf bezig is. Echter aan de voorkant, niks. Dat hadden ze van mij in dat vage vormpje mogen stoppen.

Geen echte klachten dusver.

Heb jij ook een LaCie Petit Hard Disk 320GB Zilver?