The Last of Us: Part II, PS4 Review

Ghost babel 23 juni 2020, laatste update op 23 juni 2020, 687 views Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Pluspunten

• Meeslepend Verhaal
  • Zeer mooie graphics
  • 25 uur lange single player campagne
  • Veel wapens
  • Facial animaties
  • Geluid (7.1)
  • Toegankelijkheidsopties

Minpunten

• Geen difficulty trophies
  • Soms iets te linear
  • Soms iets te makkelijk (op hard gespeeld)

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 5
Op woensdag 17 juni 2020 heb ik de collector's edition al binnen gekregen door een foutje van bol.com. Daardoor heb ik het spel dus een paar dagen eerder kunnen spelen en inmiddels heb ik het spel ook uitgespeeld. Het is een game die je vanaf het begin de aandacht krijgt en je blijft doorspelen omdat je wilt weten hoe het afloopt.

Als ik het vergelijk met deel 1 zijn er veel verbeteringen doorgevoerd, de gameplay is veel soepeler dan voorheen. Het luisteren is direct in het begin van de game beschikbaar, hierdoor kan je gemakkelijk zien waar je vijanden zijn (door muren heen kijken). Dit is dan ook wel weer direct een nadeel, het maakt de game een stuk makkelijker dan het voorgaande deel. Ik heb hem zelf op hard gespeeld en ging er toch iets te makkelijk doorheen. De clickers blijven nu altijd staan, hierdoor kan je ze altijd van voren aanpakken. Bij deel 1 moest je iets meer tactisch te werk gaan om er voorbij te gaan. Omdat de game iets minder linear is dan zijn voorganger kan je ook veel vijanden vermijden. Ik ga hem nog een keer op survival moeilijkheid spelen, hopelijk geeft dat voor mij iets meer uitdaging.

In het spel kan je veel meer exploren dan voorheen, dat geeft ook voldoening en hiermee heb je ook veel ammo beschikbaar dan voorheen. Er is ook veel diversiteit in wapens, van normaal geweer tot vlammenwerper. Nog steeds moet je van te voren bedenken hoe je een aanval gaat opstarten omdat ammo toch nog steeds relatief schaars is. De graphics zijn om van te smullen en zijn weer wat beter dan bij uncharted 4. Vooral als het regent dan moet ik veel aan Metal gear solid 5 ground zeroes denken, daar was de regen ook prachtig.

Wat betreft het verhaal daar ga ik verder niet op in, dit moet je echt ervaren. Zeker een aanrader om dit spel te spelen. Voor mij waarschijnlijk al de GOTY (Als Cyberpunk 2077 dit jaar nog uitkomt is dat ook nog wel een kandidaat)

Heb jij ook een The Last of Us: Part II, PS4?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.