Trust Wireless Entertainment Keyboard Review

karazz 22 juni 2010, 737 views

Trust Wireless Entertainment Keyboard

Pluspunten

• Ziet er leuk uit

Minpunten

• Werkt absoluut niet naar behoren

Het leek zo'n mooi toetsenbordje voor bij m'n htpc, leuke lader erbij om 'm in te zetten... Maarja, het is wel een trust. Uiteindelijk toch maar de gok gewaagd in het voordeel van trust. (het moet ze toch wel lukken om een fatsoenlijk toetsenbordje te maken?)

Helaas, de spreekwoordelijke deksel kreeg ik op mijn neus. Het eerste half uur leek er niets aan de hand, maar toen begon het drama. Wanneer ik het toetsenbord op mijn schoot had liggen, wat doorgaans toch het gemakkelijkste is als je voor de tv zit, kwamen de signalen helemaal niet door. Wanneer ik het toetsenbord zo'n 20 centimeter hoger hield kwamen de signalen wel weer goed door. Wanneer ik vervolgens het toetsenbord naast mijn htpc neer legde kwamen de signalen ook maar half door. Letters bleven hangen of kwamen niet door, de cursor van de muis leek ook met grote regelmaat vastgeroest aan het scherm. Ondanks dat er overal vermeld stond dat er gebruik werd gemaakt van bluetooth deed het mij toch érg sterk denkken aan een brakke IR verbinding.

Ik heb maar snel gebruik gemaakt van de 8 dagen retour mogelijkheid om er z.s.m. vanaf te komen. Momenteel een logitech in bestelling, in de veronderstelling dat ik hier minder last van ga hebben.

Heb jij ook een Trust Wireless Entertainment Keyboard?

Ik heb zelf de Logitech MK300 set, deze bevalt prima. Gebruik hem ook voor mijn htpc.
welke heb jij nu besteld?
Heb nu de Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) besteld... ben benieuwd...

ervaring met logitech is overigens stukken beter dan met trust (understatement alert! ;) )
Tja, ik ben zelf ook totaal niet van de Trust maar wees maar heel erg blij dat je hem nog terug kan sturen.
ben ik ook zeker

enja... 't voordeel is nou wel dat ik deze review heb kunnen schrijven als waarschuwing voor andere mensen...
Ik heb vanalles geprobeerd, htpc in de kast, op de kast, voor de kast... toetsenbord er zo goed als tegenaan, toetsenbord er ver vanaf, toetsenbord etc...

en een stoorzender zou kunnen, maar zou niet verklaren waarom het toetsenbord het op m'n schoot totaal niet doet en zo'n 15 cm boven m'n schoot lichtjes en gekanteld volledig functioneerd...

daarnaast was er al na een week matig gebruik de print helemaal vanaf, wil dat zeggen dat ik na 1 maand een blanco toetsenbord heb?

nee, de trust is weg en ik ga morgen mijn logitech ophalen... zal ook hierover een review plaatsen...

en m.b.t. handdoek snel in de ring gegooid; als een apparaat op zo'n korte termijn zo gruwelijk slecht presteerd, dan maak ik graag gebruik van de 8 dagen return policy... het vertrouwen in het apparaat is dan zowieso weg en wanneer ik het probleem had kunnen verhelpen met een usb-verlengkabel, dan geloof ik ook niet dat het volledig opgelost had kunnen worden.

[Reactie gewijzigd door karazz op 30 juni 2010 22:36]

Zeker, stond gisteren nog in de winkel te kijken naar dit toetsenbord, maar nu ik dit zo lees zie ik weer dat er gegronde redenen zijn om geen Trust te kopen.

Thanks!
Jij heb de handoek wel héél snel in de ring gegooit.

Ik denk dat het probleem met een USB verlengkabel misschien opgelost had kunnen worden.
Misschien bevindt de achterkant van htpc zich in de buurt van een stoorzender danwel word afgeschermd door de TV of andere appartuur waarvan de behuizing aan aarde hangt... bijvoorbeeld jouw htpc !! :-)

Ik weet niet of de set gebruik maakt van wifi frequenties. Het kan qua radio verkeer natuurlijk een beetje druk zijn zodat de data niet helemaal lekker doorkomt. Dat kan de vastlopers verklaren.

De wifi usbstick van mijn main computer heb ik aan een 1,5 meter USB verlengkabel hangen i.v.m het slechte bereik als ik hem direct achter in PC druk.

Dus.. niet meteen lopen blaten maar ff rommelen met een verlengkabeltje.. en misschien is het dan wel een toppie product!