Terratec Cinergy T Stick RC Review

Pirate-Bozz 22 juni 2010, laatste update op 22 juni 2010, 1.329 views

Terratec Cinergy T Stick RC

Pluspunten

• Goed beeld, lekker makkelijk (opstarten en kijken)

Minpunten

• Geen echte minpunten

Features Score: 4
Driverkwaliteit Score: 4
Ook ik heb deze stick voor het WK gehaald. Ben er tot nu toe erg tevreden mee.

Setup en software

De stick wordt met een cd met drivers en software geleverd. Installatie is snel een eenvoudig. Er wordt het Terratec Home Cinema Basic meegeleverd voor het kijken. Ontvangen met andere programma's heb ik niet geprobeerd. Programma is makkelijk te bedienen, eerste keer moet naar zenders worden gezocht. Dit zoeken kan op een drietal intensiteiten: normaal, fijner en fijnst. Laatsgenoemde vindt in de regel meer zenders, ik ontvang nu 21 FTA (Free-to-air) kanalen: NED 1/2/3, regionale tv, 13 Duitse zenders en 4 Franse zenders.

Beeldkwaliteit en gemak

Beeldkwaliteit is goed te noemen, hier in het diepe zuiden van Limburg heb ik 30-40% Signal strength en 100% signal quality, op de 3e etage wordt dit 50-60% en 100% Beiden leveren prima beeld op. Mobiele telefoons in de buurt kan erge storing opleveren, hou deze daarom op afstand.
Gebruikersgemak is prima. Ik heb geen vergelijkbare producten maar zodra je het programma start, kun je verder alles met de afstandsbediening. Enige wat niet kan, en wat ik raar vind, is switchen van TV naar radio of andersom. Hiervoor moet je de muis gebruiken.
Handig is ook dat je direct met een druk op de knop (r) kunt opnemen. Zo neem ik de goals van de wk-wedstrijden die ik kijk op.

Heb jij ook een Terratec Cinergy T Stick RC?