Xigmatek Asgard Review

pindamaster 6 mei 2011, laatste update op 6 mei 2011, 2.748 views

Xigmatek Asgard

Pluspunten

• screw-less montage
  • prijs

Minpunten

• het stoffilter bij de intake fan

ik had een nieuwe kast nodig voor een nieuw systeem, met een zeer beperkt budget. Na reviews lezen van anderen kwam ik op deze kast uit.

De kast is goed gebouwd, ik heb geen scherpe randjes gevonden. De kast is vanbinnen helemaal zwart gespoten en heeft overal screw-less montage, behalve bij de voeding(tja wat anders :P) en thumscreuws bij de zij panelen. Er zitten twee cable management gaten in de kast een bij de voeding en een bij de hardenschrijven. Er zitten nog stukjes metaal op de plek van de uitbreidings kaarten die moeilijk weg te halen zijn nadat je al je hardware heb geinstaleerd.

het inbouwen in de kast is goed te doen, tot dat je de hardenschrijven wilt gaan vervangen/upgraden/bijvoegen dan mag je de grafise kaart(asus readon hd 5670 ) er bijna zeker uit gaan halen. helaas is de kast niet zo breed de colermaster 212 plus past maar net, de heatpipes komen tegen het sidepanel.

de koeling is is prima te noemen voor z'n budget kastje. Een voorgeinstalerde 120mm intake bij de harddisks en nog plek voor een outtake bij de processor en twee op het side pannel. er zitten stof filters in het frontpannel die strak tegen de kast aan zitten waardoor je bij de fan een berg stof ziet zitten dat je niet weg krijget, helaas zijn de stoffilters niet te verwisselen.

het is een prima kast voor het budget segment alleen het zal mooi zijn geweest als het stofilter bij de intake fan op het frontpannel verwisselbaar was geweest.

Heb jij ook een Xigmatek Asgard?

Het verwijderen van het frondpannel moet je 6 schroeven los maken waarvan er 2 op een plek zitten waar je zeer moeilijk bij kan.
De kast is volledig toolless! Deze schroeven hoef je niet los te maken; je kan het voorpaneel gewoon eraf halen. Op de schroeven zitten een soort van clipjes waarmee de voorkant stevig aan de rest van de kast bevestigd zit.

[Reactie gewijzigd door Koen-ftw op 19 juli 2010 15:38]

hier kwam ik later ook achter |:(
beetje jammer. ik kan nu niet zeggen wat een geweldige review. de foto's zijn ook slecht, met een mobieltje genomen? bovendien zie ik aardig wat spelfouten en is het niet echt goed opgemaakt.
bovendien lijk je er weinig vanaf te weten. dat 'metaal', hoort op de ongebruikte uitbreidingsslots. mestal zitten een gaten in of zijn en andere figuren uitgesneden, zoals rechthoeken. dit moet er voor zorgen dat de kast er niet lelijk uit gaat zien, maar daarnaast wel een goede airflow houd. bovendien lijk je er redelijk neutraal over. kun je nu zeggen: oh, wat is dit een mooie kast, ik zou hem voor een ander systeem nog eens kopen, of raad je deze toch niet aan?
vertel eens wat meer dat de kast! vertel waarom je overal zeer goed hebt gegeven, maar waarom bij koelingsmogelijkheden en gebruiksgemak slechts een goed? reflecteert dit wel jouw werkelijke mening van deze kast?

breid het uit!
Thanks voor de review. Goed om te zien dat je makkelijk een fannetje aan de zijkant kan plaatsen. Wel jammer dat er geen eSata aan de voorkant zit, dat had me wel makkelijk geleken (ik wil deze kast ergens gaan verstoppen en inzetten als fileservertje/HTPC)
weet iemand of hier toevallig ook een mini ITX in past? In veel kasten is dit het geval maar staat dit er niet bij
Ik heb deze kast nu ook en inderdaad: stof blijft zichtbaar zitten. Ik kan bij mij precies zien waar de intake fan zit (cirkel van stof). Maar als je er tijdig bij bent is het met een stofdoek makkelijk te verwijderen. Zijkant heb ik dicht gemaakt anders komt er misschien alsnog stof in de pc. Ik heb nl. een extra fan (Nexus Silent 120mm) boven aan de achter kant als outtake en deze gewoon met molex bevestigt.

Maar nog een dingetje waar je voor moet uitkijken: denk voordat je expansion cards daadwerkelijk moet inbouwen na over hoeveel je er gaat in bouwen zodat je de metalen plaatjes alvast kunt verwijderen voordat je je moederbord plaatst. Die rotdingen gingen bij mij vreselijk moeilijk los en ik heb 't uiteindelijk los moeten SNIJDEN met een survival mes. Het is moeilijk te doen zonder wrikken en je moederbord te beschadigen!
Hoeveel fans zitten er standaard bij?
Ik geloof dat er standaard 1 fan bij zit, dat is in ieder geval wat er op azerty staat.

[Reactie gewijzigd door Redblader op 22 juli 2010 15:26]

ik ga de revieuw grondig onderhanden nemen, gaat wel effe duuren (weinig tijd enz.)
Typ je nou expres met zoveel spelfouten? Lijkt wel of je extra moeite doet om spelfouten te maken.

Beetje matige review. Veel kom je over de kast niet te weten. Wat er anders aan is bijv. Wat jij hebt verteld is wel heel globaal.
ik heb het aangepast
Erg saaie goedkope kast, voor de budget jongens.