Xigmatek Asgard Review
ik had een nieuwe kast nodig voor een nieuw systeem, met een zeer beperkt budget. Na reviews lezen van anderen kwam ik op deze kast uit. De kast is goed gebouwd, ik heb geen scherpe randjes gevonden. De kast is vanbinnen helemaal zwart gespoten en heeft overal screw-less montage, behalve bij de voeding(tja wat anders ) en thumscreuws bij de zij panelen. Er zitten twee cable management gaten in de kast een bij de voeding en een bij de hardenschrijven. Er zitten nog stukjes metaal op de plek van de uitbreidings kaarten die moeilijk weg te halen zijn nadat je al je hardware heb geinstaleerd. het inbouwen in de kast is goed te doen, tot dat je de hardenschrijven wilt gaan vervangen/upgraden/bijvoegen dan mag je de grafise kaart(asus readon hd...
Pluspunten
screw-less montage prijs
Minpunten
het stoffilter bij de intake fan
Eindoordeel
De kast is goed gebouwd, ik heb geen scherpe randjes gevonden. De kast is vanbinnen helemaal zwart gespoten en heeft overal screw-less montage, behalve bij de voeding(tja wat anders
het inbouwen in de kast is goed te doen, tot dat je de hardenschrijven wilt gaan vervangen/upgraden/bijvoegen dan mag je de grafise kaart(asus readon hd 5670 ) er bijna zeker uit gaan halen. helaas is de kast niet zo breed de colermaster 212 plus past maar net, de heatpipes komen tegen het sidepanel.
de koeling is is prima te noemen voor z'n budget kastje. Een voorgeinstalerde 120mm intake bij de harddisks en nog plek voor een outtake bij de processor en twee op het side pannel. er zitten stof filters in het frontpannel die strak tegen de kast aan zitten waardoor je bij de fan een berg stof ziet zitten dat je niet weg krijget, helaas zijn de stoffilters niet te verwisselen.
het is een prima kast voor het budget segment alleen het zal mooi zijn geweest als het stofilter bij de intake fan op het frontpannel verwisselbaar was geweest.
Reacties (13)
De kast is volledig toolless! Deze schroeven hoef je niet los te maken; je kan het voorpaneel gewoon eraf halen. Op de schroeven zitten een soort van clipjes waarmee de voorkant stevig aan de rest van de kast bevestigd zit.Het verwijderen van het frondpannel moet je 6 schroeven los maken waarvan er 2 op een plek zitten waar je zeer moeilijk bij kan.
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 09:56]
bovendien lijk je er weinig vanaf te weten. dat 'metaal', hoort op de ongebruikte uitbreidingsslots. mestal zitten een gaten in of zijn en andere figuren uitgesneden, zoals rechthoeken. dit moet er voor zorgen dat de kast er niet lelijk uit gaat zien, maar daarnaast wel een goede airflow houd. bovendien lijk je er redelijk neutraal over. kun je nu zeggen: oh, wat is dit een mooie kast, ik zou hem voor een ander systeem nog eens kopen, of raad je deze toch niet aan?
vertel eens wat meer dat de kast! vertel waarom je overal zeer goed hebt gegeven, maar waarom bij koelingsmogelijkheden en gebruiksgemak slechts een goed? reflecteert dit wel jouw werkelijke mening van deze kast?
breid het uit!
Maar nog een dingetje waar je voor moet uitkijken: denk voordat je expansion cards daadwerkelijk moet inbouwen na over hoeveel je er gaat in bouwen zodat je de metalen plaatjes alvast kunt verwijderen voordat je je moederbord plaatst. Die rotdingen gingen bij mij vreselijk moeilijk los en ik heb 't uiteindelijk los moeten SNIJDEN met een survival mes. Het is moeilijk te doen zonder wrikken en je moederbord te beschadigen!
[Reactie gewijzigd door Redblader op 25 juli 2024 09:56]
Beetje matige review. Veel kom je over de kast niet te weten. Wat er anders aan is bijv. Wat jij hebt verteld is wel heel globaal.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
/u/4375/crop5daf5c8ded030_cropped.png?f=community)
/u/274737/1424346450_beer_.png?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/344104/crop5d33716c680b5_cropped.jpeg?f=community)