Samsung ML-1610 Review

jandebehanger 22 juni 2011, laatste update op 16 oktober 2012, 1.492 views

Samsung ML-1610

Pluspunten

• Eindelijk van dat gesmeer van die dure inktpatronen af

Minpunten

• In de doos was geen usb printer kabel aanwezig.
  • De printer heeft alleen usb en geen parallel.

Inktverbruik Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Simpele laserprinter voor weinig geld.
Ik heb de printer nu net een weekje in huis.
Tekst afdrukken gaat geweldig snel.
Voor het afdrukken van pdf bestanden moet de computer aardig rekenen, maar dan komen de afdrukken er toch vlot uitrollen
De afdrukken van gescande pdf bestanden zijn echter wat matig, wat denk ik komt doordat de resolutie van de printer toch aardig beperkt is.
Naast de ML-1610 staat een mulrifunktionele printer, nl. een Brother DCP-165C http://tweakers.net/pricewatch/228090/brother-dcp-165c.html

Ik heb ernstig getwijfeld of ik niet moest kiezen voor de Brother HL-2030 ipv voor de Samsung.
Ik heb voor de Samsung gekozen, omdat deze 50.000 afdrukken mee zou kunnen gaan voordat er iets vervangen zou moeten worden.

Voorts kost toner voor 2000 afdrukken ca. 65.
Nu oktober 2007, weer ruim 1 1/2 jaar verder, 3642 pagina's geprint.
Bij 3300 op 01-06-2007 moest er weer een nieuwe toner in.
4803 op 03-03-2008, toner cassette vervangen door een her vulde cassette (gevuld door een mannetje hier in de stad voor 35 euro).
6829 op 03-02-2009 nieuwe toner cassette, van nu af aan laat ik de cassettes allemaal weer vullen.
Inmiddels op 10638 afdrukken per 22 januari 2011.
Nu met 11599 afdrukken de toner cassette vervangen, de toner kreeg ik hier in de stad te pakken voor 42,50.
Printer doet het nog steeds uitstekend.

Heb jij ook een Samsung ML-1610?

Dat er geen USB kabel bijzit is jammer maar geen negatieve eigenschap voor deze printer, daar er bij geen enkele printer een usb kabel in de doos meegeleverd wordt. Samsung is zelfs zo vriendelijk het op de doos te vermelden ;)
Ik heb deze printer ook en zit net op 550 afdrukken in 1,5 jaar. Ben ook zeer tevreden, printen gaat vrij vlot, ondanks dat hij aan de server hangt die niet al te snel is. Ik gebruik hem onder SuSe en WindowsXP en allebei werkt uit de kunst!!
Hoe weet je zo exact hoeveel pagina's je geprint hebt met deze printer? Ik heb er zelf ook een maar onlangs buiten gebruik gesteld. Hij trekt het papier niet goed naar binnen. Had net drie toners besteld omdat ze slecht leverbaar waren. ALs er iemand nog goedkope 1610-toner wil :'(
Houd de Cancel knop eens lang ingedrukt, dan gooit mijn 1610 er een statuspagina uit.
Bedankt voor de update :)

Ik kijk ook naar een laserprinter, en nu kan ik een beetje een voorstelling maken hoevaak je zo'n toner moet vervangen.

Het is een wat oudere review, maar lees het even na, en gooi er een paar alinea koppen in.

voorbeeld:
Afdrukkwaliteit

En gebruik wat witregels.
Ik heb nu na 2 jaar mijn ML-1610 en heb net de eerste toner vervangen na bijna 2500 pagina's (de eerste toner schijnt maar halfvol te zijn..), ik print nu eenmaal niet zo veel :)

Heeft tot nu toe altijd gewerkt, nooit problemen mee gehad.