Garmin vívosport Large Zwart (Grijs, Zwart)

Specificaties Android, iOS, Windows Phone compatibel en 27g - Bekijk alle specificaties

Garmin vívosport Large Zwart (Grijs, Zwart) Review

clkndk 17 juni 2020, laatste update op 17 juni 2020, 263 views Product gekocht

Garmin vívosport Large Zwart (Grijs, Zwart)

Mooi klein ding, fijn die GPS, software geeft veel informatie, slaapmonitor is super.

Pluspunten

• GPS
  • ANT+
  • Analoge klok (persoonlijke voorkeur)
  • Slaapmonitor

Minpunten

• Raakt soms verbinding kwijt
  • Software uitgebreid maar warrig
  • Bandje snel beschadigd (vlekken/krassen)
  • Bandje voelt kwetsbaar, vervangende band niet te vinden
  • Spinning niet ondersteund (alleen buiten fietsen)

Na mijn Apple Watch (1e serie zonder GPS) wilde ik een eenvoudige activity tracker maar wel met GPS.
Bij selectie kwam deze eigenlijk als enige optie boven, momentopname natuurlijk.
Doordat deze ook ANT+ ondersteund kan ik hem ook op de loopband bij Basic Fit gebruiken, mooie bijkomstigheid.

Ik heb deze smartwatch tweedehands overgenomen en dat maakt de prijs erg aantrekkelijk :-)
Nadeel is wel dat er al beschadigingen op het gladde deel van de band zitten, deze is moeilijk mooi te houden.
Omdat het mij met name om de functionaliteit gaat heb ik daar geen probleem mee.

De software op mijn iPhone is heel uitgebreid maar soms blijf je zoeken naar de juiste plek om een functie in te stellen.
Het overzicht van alle activiteiten is heel mooi, je slaapcycli en je stress en hartslag, je sportprestaties.
Dit overzicht alleen al maakt mij blij dat ik de Apple Watch achter me heb gelaten.
En door de batterijduur van 7 dagen (behalve bij GPS-gebruik) heb je hem altijd om tijdens het slapen en heb je een mooi (maar beperkt accuraat) overzicht van je slaap.

De Vivosport ondersteunt helaas geen spinning, kies je fietsen dan is dat automatisch buiten met GPS.
Je kunt wel achteraf je sportsessie aanpassen om dit te registreren.

Mijn kleinzoon trekt graag aan het bandje en ik ben bang dat dit op enig moment kapot zal gaan.
En vervangende bandjes worden niet aangeboden, wel een nadeel.

Feitelijk voldoet deze tracker meer aan mijn eisen dan de Apple Watch eerder.
Heeft met name te maken met buiten sporten en GPS.

Soms raakt het horloge zijn Bluetooth verbinding kwijt. Dit los ik op door de Bluetooth op mijn iPhone even uit te schakelen en daarna weer in te schakelen.

Heb jij ook een Garmin vívosport Large Zwart (Grijs, Zwart)?