Specificaties Bluetooth muis en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Orochi Review

eX0duS 29 juli 2010, 5.051 views

Razer Orochi

Pluspunten

• Uiterlijk, niet te gek, weinig poeha
  • Precieze besturing

Minpunten

• Prijs, 65 euro is toch wel vrij prijzig voor een muis
  • Vreet batterijen

Ik heb deze muis gekocht ter vervanging van een Logitech wireless set.
De muis die er bij zat was mij gewoon te langzaam. Hij deed zijn werk goed, maar was niet precies genoeg.

Deze muis is zowel draadloos (Bluetooth), als met kabel!
In eerste instantie zag ik deze muis over het hoofd, omdat het eigenlijk een laptop muis is.

Voor mij was het belangrijk dat het een niet als te grote muis is. Ik heb niet zo'n hele grote handen, en zo'n lompe brok op je bureau is gewoon niks voor mij.
Meestal kom je dan bij een laptop muis uit.
Ik heb ook de "grotere" varianten van Razer bekeken, maar deze waren mij echt te groot.

Wired of wireless
De "wired" mode kun je gebruiken door de bijgeleverde mini-USB kabel aan te sluiten.
De kabel zelf valt mooi weg, er is dus niemand die ziet dat de kabel er eigenlijk niet aan moet zitten (wat eigenlijk wel zo is, want hij hoort er wel bij).
Je hoeft dan ook geen batterijen te plaatsen, wat de muis lekker licht maakt.

In de wireless mode is de precisie iets minder dan wired. Ik heb dit echter niet kunnen proberen, omdat ik geen Bluetooth op mijn computer heb.

Muis zonder poeha
De muis is niet overdadig voorzien van lampjes. Je kan zelfs met de software instellen of deze LED's aan of uit moeten. Zo kan je het scrollwiel verlichten, en de batterij indicator.

Klein of groot
De muis valt wel vrij klein uit. Hij is in het echt kleiner dat ik had verwacht.
Wel vind ik hem een beetje "scherp". De bovenkant ligt er als het ware boven op, en zit vast met een magneet. Deze kun je loshalen om zodoende de batterijen te vervangen.
Ik heb er niet echt last van. De bouwkwaliteit is wel heel goed.

Uiterlijk
De bovenkant is matzwart, en van een soort rubber achtig materiaal. Hij ligt goed in de hand, maar je moet wel echt een kleine muis willen. Bij een grotere muis ligt je hand er meer "op", hier ligt je pols op het bureau. Ik vind dit zelf het prettigst werken.

Knoppen
De knoppen reageren goed. Er zit ook een back/forward knop op. Deze zitten niet verwerkt in het scrollwiel, maar aan de zijkant.
Het scrollwiel zelf klikt en geeft goede feedback.
Als je deze als middelste knop wil gebruiken (scrollwiel indrukken), dan kost dit iets meer kracht. De Logitech was lichter, maar dit is niet hinderlijk.

Update juli 2010
Het blijkt dat de muis in wireless mode (Bluetooth), batterijen als het ware "vreet". Weliswaar gebruik ik de muis toch ettelijke uren op een dag, na 3 weken zijn ze leeg.
Bij mijn eerdere Logitech muis werkte de batterijen wel een half jaar of langer.

Heb jij ook een Razer Orochi?

Aardige review,als je een Action bij je in de buurt hebt zitten dan heb ik een tip voor je:

- Bluetooth stick plusminus 6 euro
- lithium batterijen van energizer (zijn eigenlijk voor fotocameras maar je trekt ze bijna niet leeg,gaan 3 x langer mee als oplaadbaar of duracell) zijn 4 euro.

succes
Bluetooth stick heb ik al, anders was het niet draadloos. ;)
Ik gebruikte Duracell "plus", geen idee of dit fatsoenlijke batterijen zijn.
Als je eerdere Logitech muis het een half jaar of langer uithield met 1 setje batterijen was het geen bluetooth muis denk ik ;)
Heb hem nu ook, de Orochi, maar idd bluetooth vreet energie...
Klopt, was inderdaad geen Bluetooth muis...