Asus RX3041 Review

Voxyn 22 juni 2010, laatste update op 23 juni 2010, 457 views

Asus RX3041

Pluspunten

• Strak no-nonsense uiterlijk
  • Overzichtelijke web interface

Minpunten

• Voelt goedkoop aan
  • Web interface is soms heel traag.

Beheerbaarheid Score: 4
Note: dit is mijn eerste review ooit so go easy on me ;)

In 2007 heb ik deze router gekocht voor 80 euro bij de lokale pc zaak voor het nieuwe thuissnetwerk. destijds had ik een 8mb/s lijntje wat hij gemakkelijk aankan. Ik heb niet bewust voor dit merk gekozen destijds had ik er niet zoveel van en ben ik gewoon uitgegaan op het betrouwbare gezicht van de verkoper ;).

Installatie

De installatie was simpel. router aan het stroomnetgesloten utp kabel van computer 1 erin gedrukt en snel geconfigureerd dhcp uit, port forwarden etc. vervolgens computer 2 aangesloten waarna ze het bijde deden.

Features

Een overzicht van de features:

- 4 x 100mb poorten
- uPnP
- Port forwarding
- Dynamic DNS support
- blokeren op mac adress
- Filteren op URL's

Note: Ik heb niet alle functies opgeschreven alleen de functie waar ik bekend mee ben en weet dat ze werken.

Betrouwbaaheid:

Hij draait op dit moment 2 maanden zonder reset dus vrij goed. Moet wel opmerken toen ik er een draadloze accespoint aan de router gehangen had dat ik de router om de 3 dagen moest restarten.

Prijs:
Ik zie dat hij nu voor 20 euro te koop is lijkt me geen slechte prijs voor een leuk simpel routertje als je modernere snelheden wilt zou ik toch echt naar andere routers gaan kijken.

Gebruikte apparaten:

Even een simpele overzicht van de door mij gebruikte apparaten op de router.

- Core 2 duo pc'tje 1 Gb atheras nic
- Pentium 4 pc'tje 100Mb Realtek nic
- Toshiba laptop met 1Gb Nic
- Belkin draadloze router(als accespoint ingesteld dat gaf problemen dat de router na 3 dagen vaak alleen nog lokaal verkeer kon afhandelen en aangaf dat hij geen toegang tot het internet had zelf als je de draadloze accespoint eraf haalde).
- Overal is Cat 5e bekabling gebruikt.

• Core 2 duo pc'tje 1 Gb atheras nic
  • Pentium 4 pc'tje 100Mb Realtek nic
  • Toshiba laptop met 54G wlan nic(via belkin accespoint)
  • Belkin draadloze route
  • Cat 5e kabels

Heb jij ook een Asus RX3041?