REAL filament wit 1,75 mm PLA 1 kg

Specificaties Wit originele Filament - Bekijk alle specificaties

REAL filament wit 1,75 mm PLA 1 kg Review

digistamremco 12 juni 2020, 935 views Product gekocht

REAL filament wit 1,75 mm PLA 1 kg

Pluspunten

• Strakke prints
  • mooie zijdeglans
  • kartonnen rollen
  • ook halve kilo rollen leverbaar
  • ruim assortiment aan kleuren

Minpunten

• iets brosser dan sommige andere merken
  • duurder dan huismerk

Printcapaciteit Score: 5
Printkwaliteit Score: 5
Prima Filament, Mooie zijdeglans kleur. je kan er mooie strakke prints mee maken. In vergelijking met bijvoorbeeld de 123-3d huismerk PLA (jupiter serie) is het wat harder maar iets brosser. Dat heeft uiteraard z'n voor en nadelen; Voor prints die er mooi uit moeten zien gebruik ik meestal Real, voor prints die wat taaier/flexibeler moeten zijn gebruik ik vaak 123-3d, of stap ik over op PETG.

Wat ik erg fijn vind zijn de kartonnen rollen; Deze kunnen gewoon bij het oud papier en zijn, denk ik, minder milieubelastend.
Verder zijn de meeste kleuren ook in halve kilo rollen te koop, wat handig is als je veel verschillende kleuren op voorraad wil hebben.

In andere reviews las ik dat men daar last had van slordig opgerolde rollen die in de knoop zouden kunnen raken. Daar heb ik tot nu toe nog geen last van gehad, en ik heb intussen al een aantal rollen van verschillende kleuren opgemaakt. Misschien is het proces intussen iets verbetert, (ik zag op de fotos in die review dat het daar nog om de oude kunststof filament rollen ging) , of misschien komt het omdat ik een ikea360 filamentbox gebruik. hierin ligt de rol op gelagerde rollen, en wordt het door een PTPE slangetje naar buiten geleid. Het afrollen gaat dan soepel, met een beetje weerstand, waardoor de draad in de filamentbox zelf altijd strak blijft staan ondanks het heen-en-weer bewegen van de x-as.
Wat ik zo kan zien is de draad redelijk netjes opgerold, (slingert niet al te erg heen en weer) maar ook weer niet zo strak zoals bijvoorbeeld bij Prusament, waar de gangen echt strak tegen elkaar aan liggen.

Heb jij ook een REAL filament wit 1,75 mm PLA 1 kg?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.