Philips Immersive Sound 5.1 HTS5560 Review

amsterdam1977 6 juli 2010, 4.666 views

Philips Immersive Sound 5.1 HTS5560

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Kwaliteitsuitstraling
  • Vermogen
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Niet zoveel instelmogelijkheden
  • Langzame opstarttijd
  • Zeer slecht afleesbaar display

Geluidskwaliteit Score: 4
Nu 2 weken in huis ongeveer, gekoppeld aan m'n nieuwe (Philips) LED TV. Supergeluidsbeleving, blijft allemaal mooi zuiver, meer dan voldoende vermogen voor m'n woonkamer-gebruik. Van 't weekend Lord of the Rings gekeken, en dat was echt een belevenis.

Enige twee nadelen vind ik de trage opstarttijd van het apparaat (zelfs m'n TV is sneller opgestart, maar het is een close finish; duurt bijna 15 seconden) en de instelmogelijkheden vind ik iets te beperkt. Zo kun je hoge en lage tonen aanpassen en that's it, en kun je kiezen tussen 4 voorinstellingen (cinema, jazz, rock en nog eentje), daar had toch wel meer keuze in gemogen.

Maar goed, het blijft met deze prijs een hele goede koop. Zeker een aanrader in dit prijssegment!

PS er zit ook een blu-ray speler in, maar of ik die ooit ga gebruiken...

UPDATE 07-2010
Inmiddels wat langer in huis, een dikke maand en behoorlijk wat WK-wedstrijden en een paar filmpjes verder. Vooral de film (LOTR1) was echt een knaller! Bereik is prima gebleken, hij doet eigenlijk precies wat ik wil.

Nog wel één minpuntje gevonden: het display is zeer slecht af te lezen. Als ik bijv switch tussen diverse audiobronnen (bijv van AUX1 (=tv bij mij) naar Radio of USB, dan moet je echt naar het apparaat toelopen om te zien wat je selecteert.

En om nog wat te zeuren te hebben: het max volume is 40, maar in de praktijk zweef ik meer tussen de 4 en 8, met daarbij dus relatief grote tussenstappen. Zou toch mooier zijn als dat stap-loos (hoe noem je dat?) zou zijn geweest.

Maar die prijs!

UPDATE 08-2013
Apparaat is overleden... Net voor-ie de geest gaf was het display nog veel fletser dan normaal, delen van letters werden niet eens meer weergegeven.

Teleurstellend: net drie jaar van kunnen genieten, nu alweer op zoek naar wat anders. Gelukkig hebben we de speakers nog...

Heb jij ook een Philips Immersive Sound 5.1 HTS5560?

er staat dat hij mkv doet en een 1gbps connectie heeft.

Heb je ervaring met video's streamen of kan hij dat niet?

upnp/dlna en zo?

Andere internet functionaliteit?