Specificaties 1,5TB 3.5" HDD met USB 2.0, FW800 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Studio Edition 1,5TB Zilver Review

sderooyNewbie 21 juni 2010, laatste update op 21 juni 2010, 921 views

WD My Book Studio Edition 1,5TB Zilver

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Snelheid
  • Geluid
  • Power modes

Minpunten

• Smartware software deinstalleren beetje omslachtig

Mobiliteit Score: 3
Ik heb de 1TB versie van deze HDD op mijn iMac en ben er tot dusver zeer tevreden over. Ik gebruik de schijf voornamelijk voor Final Cut Express als Scratch Disk en het maken nack ups en snelheid is prima met FireWire 800.

Uiterlijk
Kastje ziet er gelikt en "sexy" uit al is dat natuurlijk een persoonlijke smaak ;) . De naam van je HDD op het schermpje aan de voorkant kan je aanpassen als je SmartWare gebruikt. Ook vertelt het schermpje hoeveel ruimte je nog over hebt. Ik gebruik Smartware zelf niet en dan is het schermpje een beetje nutteloos.

Geluid
Heel stil, gaat vanzelf in een soort van standby stand als je hem niet gebruikt en dan hoor je niks. Als je hem wel gebruikt hoor je hem heel zachtjes, heel acceptabel geluidsniiveau vergeleken met mijn oude LaCie HDD.

Snelheid
Gebruik alleen de FW800 en zoals boven aan gegeven is snelheid prima voor video editing. Ik haal standaard 30/40 mb/s.

Power
HDD gaat uit als je de pc uit doet en zoals eerder gezegd in standby als je hem niet gebruikt terwijl de pc aan is.

Smartware
De software die op de HDD zit kan je er niet 1-2-3 afhalen, daarvoor moet je een firmware update van WD downloaden. Beetje omslachtig.

Kwaliteit
Ik heb hem pas enkele dagen dus kan niks zeggen over kwaliteit

Ik wist niks van de power modes toen ik hem kocht, dus dat was zeker een aangename verassing! Geen gedoe met aan en uit zetten door te zoeken naar de power button. Icm de snelheid en uiterlijk zeker een aanrader.

Heb jij ook een WD My Book Studio Edition 1,5TB Zilver?