Fitbit Charge 4 Zwart (Zwart)

Specificaties Android, iOS compatibel en 26g - Bekijk alle specificaties

Fitbit Charge 4 Zwart (Zwart) Review

commentator 2 juni 2020, laatste update op 9 juni 2020, 1.834 views Product gekocht

Fitbit Charge 4 Zwart (Zwart)

Slecht, veel minder dan de Charge 3 Wat een slecht apparaat is de Charge 4. Ik kom van een Charge 3 en dacht een verbetering aan te schaffen maar niets is minder waar.

Pluspunten

• ingebouwde gps

Minpunten

• accu duur beperkt door ingebouwde gps
  • gps niet via telefoon
  • trainingen worden regelmatig vanzelf afgebroken

De Charge 4 heeft een ingebouwde gps en is alleen daar te gebruiken en dus niet via de gps van de telefoon zoals wel met de Charge 3 kon. Daardoor is de accu gewoon zo leeg. Twee keer 1 a 1,5 uur lopen en je kunt m weer laden als je de training wil tracken.

Training tracken is ook nog zo'n gedrocht. Het stopt om de zoveel tijd uit zich zelf. De Charge 4 lijkt gewoon te crashen.

Helaas geeft Fitbit zelf niet echt thuis. Op het forum van Fitbit is inmiddels een meer dan 20 pagina's lange discussie gaande over dit probleem. Fitibit komt niet verder dan sorry voor de overlast en we zijn er mee bezig.

Verder lijkt de Charge 4 gewoon op de Charge 3 en is op dit moment mijn advies koop geen Charge 4 maar blijf bij (of koop) de Charge 3.

Als je m alleen gebruikt als horloge dat ook nog stappen telt dat werkt het product prima

Heb jij ook een Fitbit Charge 4 Zwart (Zwart)?

Hoe is je mening inmiddels over de fitbit 4?
nog steeds hetzelfde. Heb inmiddels een nieuwe exemplaar met dezelfde problematiek. Bovendien is er nog een ander probleem boven komen drijven, de bandjes sluiten niet mooi aan op het apparaat waardoor zich stof ophoopt tussen het bandje en het apparaat zelf.
Ik heb ook de Fitbit Charge 4.

Een aantal dagen geleden is er een nieuwe firmware update geïnstalleerd, door de Fitbit App.
Hiermee werkt de Fitbit beter en wat sneller met het automatisch herkennen van activiteiten.
Een aantal andere pluspunten, je kan nu bijvoorbeeld onderstaande functies / opties gebruiken :

- GPS ontvanger aanpassen naar, Ingebouwde GPS, Telefoon GPS of Dynamisch GPS
Bij Dynamisch gebruikt hij beide GPS ontvangers (fitbit en telefoon), maar primair je telefoon, als je telefoon mindere ontvangst heeft switched hij naar je Fitbit en ook weer andersom.

- Glonass GPS ondersteuning : Aan of Uit

- Energiezuinige GPS modus : Aan of Uit
Als ik een rondje van een uur ga lopen en de ingebouwde GPS gebruik van de Fitbit dan zakt het accu percentage hooguit met 10 %, dit was normaal bij een zelfde rondje zo'n 35 a 40 %.

- Slaap Modus, een niet storen modus terwijl je hem 's nachts aanhebt, en het display wordt dan niet geactiveerd als je je pols beweegt.

De firmware waar mijn Fitbit Charge 4 op draait is : 48.20001.96.29
Thanks voor je input. Ik zat te twijfelen over de fitbit 4, maar ik denk dat ik hem toch ga proberen!
bekijk eerst eens de forums van fitbit... En vraag je daarna af of je dat echt wel wil, al die problemen.
Inmiddels is het iets beter maar de gps is nog steeds niet goed, er zit nog steeds een gat/gleuf tussen het apparaat en de band, en de nieuwste update die ook temp van je slaap moet tracken is ook niet echt geweldig geteste te noemen
Heb jij tips voor alternatieven? Ik wil niet al te veel geld uitgeven en ik wil eigenlijk voornamelijk het aantal calorieën bijhouden wat ik verbrand tijdens krachtraining en heel af en toe hardlopen/fietsen. Dus GPS is beetje bijzaak eigenlijk