1 review

Acer Aspire 7 A715-74G-77AW

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1,512TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 7 A715-74G-77AW Review

matsytsNewbie 30 mei 2020, 345 views Product gekocht

Acer Aspire 7 A715-74G-77AW

Dit is een zeer snelle en mooie laptop met veel opslagruimte. Het straalt kwaliteit uit. Van te voren had ik een lijstje met requirements gemaakt en deze laptop valt daar precies in, ook nog eens aan de lage kant qua prijs.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Super snel
  • Veel opslagruimte
  • Fijn toetsenbord
  • Fijn scherm

Minpunten

• Oplader
  • Scherm had feller gekund

De behuizing is mooi en voelt heel degelijk aan, aluminium delen zijn afgewisseld met plastic. Het toetsenbord is ook fijn, knopjes voelen degelijk aan en je drukt niet makkelijk per ongeluk op een toets.

Het scherm heeft een soort matte afwerking wat fijn is om te zien, zeker voor langere tijd. Wanneer ik foto's bewerk zet ik echter wel de helderheid (bijna) op z'n hoogst (wanneer ik niet op een externe monitor werk).

Minpuntje is de oplader die naar mijn mening te groot en te zwaar is, stel dat je de laptop mee moet nemen lijkt me dit storend.

In de doos krijg je de laptop, de lader, een gevouwen A5 met een quick-start gids, en garantie papieren. Laptop kwam met Windows geïnstalleerd (die wel even wat updates moest doen), 30 dagen gratis Norton antivirus en een week gratis Office 365.

Ik gebruik de laptop voor foto bewerking, games en 'normaal' gebruik zoals alles wat onder een thuis kantoor valt. Op 1 acculading haal ik ongeveer 6-8 uur.

Heb jij ook een Acer Aspire 7 A715-74G-77AW?

Ik gebruik deze laptop al bijna twee jaar. Inmiddels zelfs met Windows 11 (sinds december 2021). Draait op zich goed, alleen met een klein probleem, waar ik niet uit kom: een blue screen, dat wijst op een geheugenprobleem. Deed zicht voor na een paar maanden, maar ik gebruikte de laptop ook voor mijn werk (nu niet meer, heb een HP van de baas nu). Vanwege Covid was even terug naar de winkel ook geen optie, dus laat ik het erbij. Alleen is totaal onvoorspelbaar wanneer het optreedt, Ik vermoed iets met YouTube of video gebruik, nooit tijdens 'gewone' dingen, zelfs niet met een spel.
Dus ja, ik laat er maar bij.
Verder is deze laptop gewoon goed, stil, een SSD van 500Gb en een HD van 1Tb is enorm.
Ik heb er via ome Ali een tweede lader (en dus echt een Acer, geen neppe) bij aangeschaft, zodat de standaard lader op de werkplek blijft en de andere mee kan.
Verder merk ik niet veel van de lage helderheid, die moest ik juist wat minder zetten.
Maar verder sluit ik me bij de originele poster aan.