Samsung 65Q70R Zwart

€ 1.098,-
Specificaties 65" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 120Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung 65Q70R Zwart Review

Jobe 28 mei 2020, laatste update op 28 mei 2020, 1.138 views Product gekocht

Samsung 65Q70R Zwart

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding voor deze televisie. In deze prijs klasse 1 van de betere televisie's welke je kunt verkrijgen. Zie ook uitgebreide review.

Pluspunten

• Uitstekende zwart waardes
  • Zeer scherp beeld
  • Verbazend prima geluid
  • Goede bewegingsverwerking
  • Lage input lag

Minpunten

• Zwart waardes bij ondertitels
  • Kijkhoek

Eerder deze maand heb ik een review geschreven over de 65RU8000 van Samsung.
Deze is na 5 dagen gebruik in overleg met de leverancier retour gegaan omdat ik er niet tevreden over was.
Dit is uitstekend opgepakt middels een haal en breng service, oude TV werd thuis opgehaald en en nieuwe TV werd achtergelaten. Dus nog even een grote thanks aan Art & Craft!

Laten we beginnen met het geleverde pakket en de bouwkwaliteit.
Alles is netjes en stevig verpakt en wat me opviel waren de voetjes. Deze zijn van metaal en voelen erg degelijk aan.
De televisie zelf is zeer strak afgewerkt met een mooie kleine bezel en een mooi afgewerkte achterkant met cablemanagement mogelijkheden. Zelf heb ik de TV opgehangen en worden de voetjes niet gebruik en zal de achterkant nooit te zien zijn.
De vesa mount heeft zoals verwacht van Samsung altijd weer een andere maat bout nodig om de beugel te monteren. Deze bijgehaald en de beugel gemonteerd. Bij het monteren merk je dat de stevigheid van de televisie aan de achterkant niet heel stevig is. Heel dun plastic achterkantje. De vesa zit wel stevig in het frame verwerkt dus na het monteren voelde de hele tv meteen steviger aan.
De televisie hangt verbazend strak tegen de muur waardoor hij mooi plat hangt. Het aansluiten van de kabels wordt daardoor wel wat lastig. Dus als je geen beugel hebt met een maintenance stand dan wordt het wat priegelen denk ik.

Het beeld
Straight out of the box meteen een goede kwaliteit in het beeld. Meestal heeft dit een tijdje tweaking nodig om het naar het zin te maken maar bij deze viel dat reuze mee! Her en der wat kleine wijzigingen voor de kleur en de helderheid en ik was er klaar voor.

Wat me tijdens testen meteen opviel was het diepe zwarte beeld. Dit geeft een mooie film ervaring met het behoud van details. Dit was bij de RU8000 wel anders. Daar werd alles mooi diep zwart maar miste je ook meteen de details. Het enige nadeel is wel dat je bij een donkere scene met ondertiteling vervorming in de kleur om de ondertiteling heen ziet. Niet extreem maar wel merkbaar. Misschien een puntje van aandacht als je een perfectionist bent. Zelf valt het me niet heel erg op.

Daarnaast heb je zo goed als geen last van ghosting. De motion handeling van Samsung verwerkt dit uitstekend. Dit had ik niet verwacht voor een TV uit deze prijs klasse.

De 65Q70R beschikt ook over full array local dimming. Een stemmetje in mijn achterhoofd zei dat dit een verkoop praatje was. Denk bijvoorbeeld aan de micro dimming van Samsung. Dit is een optie die vrijwel niets doet. Echter.... merk je met de full array local dimming wel degelijk verschil in donkere scenes. Alles blijft goed scherp en duidelijk in beeld mét behoud van de uitstekende zwart waardes.

De kijkhoek is wel een beetje teleurstellend, ik keek nog wel eens vanuit de keuken met een schuin oog naar de TV tijdens het koken maar met deze TV is dat geen optie meer. Verder vanuit de woonkamer op een 8 zits hoekbank vanaf elke plek uitstekend beeld. Dus is het een klacht? Nee meer een zeur puntje.
Het scherm is verder mooi mat afgewerkt met weinig tot geen weerspiegeling in het beeld.

Het geluid
De TV tijdelijk even uitgetest met gewoon het geluid uit de televisie.
Eigenlijk verbaasde het geluid me. Voor een relatief betaalbare Samsung is het geluid gewoon goed.
Lekker vol, duidelijke stemmen en een maximum volume welke je toch nooit haalt.
Verder niet te veel tijd aan besteed aangezien ik daarna de receiver weer heb aangesloten.

Features
De televisie is voorzien van Tizen wat een relatief beperkt systeem is. Desalniettemin beschik je over een leuk aantal opties zoals de ambient mode. Deze pakt het goed op en zorgt dat je televisie goed naar de achtergrond verdwijnt als een schilderijtje. Uiteraard zie je hem nog duidelijk maar het is geen zwarte vlek meer aan de wand.
Daarnaast voorzien van Smartthings waarin je SmartHome producten kan toevoegen en koppelen. Dit heb ik verder nog niet gebruikt.
Opties zoals CEC werken ook als een zonnetje waardoor ik de Samsung Afstandsbediening niet nodig heb. Alles gaat over mijn NVIDIA Shield welke ook je TV aan en uit zet. De afstandbediening van Samsung is overigens erg goed. Lekker compact met maar een aantal knopjes en toch kun je er alles mee. Zeker niet verkeerd!

Super mooie televisie welke erg strak in de woonkamer hangt. Door de Ambient mode verdwijnt hij mooi in je interieur. De kwaliteit is zeker voor zijn prijs uitstekend. Mooie scherpe beelden met zowel langzame als snelle beelden en perfecte zwart waardes. Na een kleine tweak in de instellingen komen de kleuren ook wat meer tot leven waardoor je een uitstekende film ervaring krijgt.
In deze prijsklasse naar mening een van de betere televisie's dan al niet de beste die je kunt kopen.
Mogelijk de concurrent Sony en LG welke nog een strijd kunnen leveren maar voor deze prijs betwijfel ik het.

Heb jij ook een Samsung 65Q70R Zwart?

Zeer interessante tv maar jammer van het besturingssysteem wat er op zit.
Al ben ik niet op de hoogte of apps als Videoland,RTL XL,Netflix,Disney+,NPO beschikbaar zijn.

Kan je dit smart gedeelte voor me bekijken?
Hoi Pino85,

Alle apps die je noemt zijn gewoon beschikbaar op dit besturingssysteem.
Zelf gebruik ik de Nvidia Shield hiervoor vanwege het gemak, maar bij het testen werkte de apps allemaal netjes en snel.

Op de website van Tizen kun je het aanbod ook terugvinden.

Edit:
Zo duidelijk staat het online niet beschreven zie ik nu. Als je naar iets op zoek bent laat het dan even weten. Dan check ik de store even voor je.

[Reactie gewijzigd door Jobe op 22 juli 2020 22:58]

Bedankt voor je snelle reactie!
edit

[Reactie gewijzigd door Jobe op 23 juli 2020 10:49]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.