Secretlab Titan 2020 Series PU Leather

Specificaties Gamingbureaustoel - Bekijk alle specificaties

Secretlab Titan 2020 Series PU Leather Review

kverhoef 27 mei 2020, laatste update op 1 juni 2020, 1.161 views Product gekocht

Secretlab Titan 2020 Series PU Leather

Zeer goede stoel maar is op het moment lastig verkrijgbaar

Pluspunten

• Kwaliteit
  • comfort
  • Verstelbare rugstuen

Minpunten

• Rugleuning staat bij mij 1 CM uit het midden

update
In de review had ik vermeld dat de rugleuning bij mij uit het midden stond. 1 cm maar, maar toch. Kreeg na 4 werkdagen een berichtje terug van Secretlab met een link naar een YouTube filmpje hoe dit te verhelpen. In hun Email schreven ze dat dit soms (volgens Secretlap) voorkomt tijdens fabricage. Er is wat kracht voor nodig om het te verhelpen en omdat de stoel draait moet je het met twee mensen doen maar bij mij is het inmiddels verholpen!

Laar het wel in de review staan omdat ik de stoel wel zo kreeg uitgeleverd en mochten anderen tegen het zelfde probleem aanlopen ze weten dat er een vrij eenvoudige oplossing voor is.

Er staat al een mooie review van de Titan 2020 series maar ik zag dat er een een paar dingen veranderd zijn en dus misschien is een nieuwe review dan wel op zijn plaats.

Omdat ik €399,- best veel geld vind heb ik de tijd genomen om eens uit te zoeken welke stoel nu goede kwaliteit bied in het algemeen en welke stoel het best geschikt voor mij.

Ik heb niet zo'n beste rug dus ergonomie is wel belangrijk voor mij. Uiteindelijk heb ik voor SecretLab gekozen omdat ze lovende kritieken krijgen over de kwaliteit én de Titan komt met een instelbare rugsteun. Nadeel van SecretLab is dat je ze niet even kan uit testen. Je kan ze alleen online bestellen je kan ze niet uittesten voor zover ik weet.

SecretLab is populair en dat is te merken. Op het moment dat ik de stoel kocht was er nog maar één uitvoering verkrijgbaar de rest staat in backorder. Ik kocht de stoel op vrijdag avond en op maandag stond hij op de website in backorder tot september. Even gemaild naar SecretLab want drie maanden wachten op een stoel vond ik wat veel. Binnen 30 minuten(!) antwoord binnen dat de stoel gewoon geleverd gaat worden maar dat ik er wel rekening mee moet houden dat DHL vertraging heeft. Op het moment van schrijven staan alle uitvoeringen van de Titan in backorder.

De website meld dat je stoel tussen de twee en vier werkdagen geleverd word, bij mij was dat vanwege het Corona virus zeven werkdagen. Via track and trace kan je je pakket volgen

De website meld dat de stoel, die uit Polen moet komen er drie tot vier dagen over doet. Vanwege het Corona virus heeft het bij mij zeven werkdagen geduurd.

De stoel word verzonden in een imposant grote doos. Hij kwam geheel onbeschadigd aan.

Alles was ontzettend netjes verpakt. De onderdelen zaten goed vast geklemd in de verpakking en dat is belangrijk om beschadigingen te voorkomen.

Ik ben geen expert als het op stoelen in elkaar zetten komt en was blij dat er een zeer duidelijke stap voor stap beschrijving bij zat.

Alle onderdelen uit de doos en meteen valt de kwaliteit op. Alles voelt goed en degelijk aan. Nergens was iets op aan te merken, geen kleine beschadigingen en alles is in goed, dik plastic verpakt. Je krijgt het gevoel dat SecretLab ook trots is op hun stoel en het zo goed mogelijk wil presenteren.

Volgens de beschrijving moet je beginnen de wieltjes in het onderstel te duwen. Dat ging vrij makkelijk maar je moet wel even wat kracht zetten. Het onderstel is van giet aluminium en de wieltjes zijn niet van hard plastic maar voelen wat zachter aan. Volgens SecretLab kan je ze zonder plastic mat op laminaat of hardhouten vloer zetten. Omdat de stoel tijdelijk in de huiskamer blijft staan ga ik het zonder mat proberen maar ik denk niet dat ik het zonder mat zou doen als het langer dan een paar maanden zou duren.

Bij het monteren van de rugleuning viel me de eerste verandering op. Op eerdere video's zat er geen stalen plaat aan de buitenkant waar de leuning een de zitting word geschroefd. Nu wel en het ziet er een meer afgewerkt uit nu. Ook is hierdoor het monteren van de rugleuning een heel stuk makkelijker geworden. Je kan de rugleuning gewoon over de armen van de zitting laten glijden en de rugleuning houd zichzelf op zijn plaats zodat je zonder moeilijk doen je handen vrij hebt om de rugleuning vast te zetten. Super handig!

Ik denk dat er wat ongelukjes mee gebeurd zijn want er staan overal waarschuwingen niet de handel van de rugleuning te gebruiken voor de rugleuning gemonteerd is. SecretLab doet er alles aan om dit te voorkomen. Zo is er rondom de zitting een strook karton gedaan zodat je niet eens bij de hendel kan van de rugleuning. Maar mocht alle waarschuwingen (er staat al een waarschuwing op de doos zodra je hem open maakt) over het hoofd zien, dan ook nog de kartonnen strook van de zitting halen en dan eens een flinke ruk aan de hendel geven dan nog gaat dat niet lukken want SecretLap heeft ook de handel geblokkeerd met een schroef.

Geeft niets want je hoeft niet opzoek naar een schroevendraaier noch een inbussleutel want die zitten er netjes bij verpakt. De schroevendraaier is magnetisch.

Bij het verder in elkaar zetten van de stoel kwam ik nog een verandering tegen. De afdek kapjes zijn nu magnetisch geworden en klikken zichzelf nu vast. Ik heb 2020 serie stoelen gezien waarbij ze vast geschroefd moesten worden. Schroeven is natuurlijk steviger maar ik zie geen rede waarom deze kapjes er zouden vallen nu ze magnetisch zijn.

Ik denk dat niet veel mensen een probleem gaan ondervinden bij het in elkaar zetten van deze stoel. Aan alles is gedacht en alles is doordacht. Ik heb het in mijn eentje gedaan en het heeft inclusief een koffie pauze nog geen 30 minuten geduurd. Ik denk dat je de stoel in 10 minuten in elkaar kan zetten als je een beetje handig ben en van opschieten houd.

Zitten er geen minpuntjes aan deze stoel? Jawel ik heb er één kunnen vinden. De rugleuning staat een centimeter uit het midden. Dat vind ik toch minder. Goede nieuws is dat het alleen optisch niet zo mooi staat maar ik merk het niet als ik er op zit.

Ik ben 1.90 CM en dat schijnt een lastige lengte te zijn als het op bureau stoelen aan komt. Ergonomie was de belangrijkste rede dat ik voor SecretLap gekozen heb en dus moeten mijn dijbenen horizontaal zijn als ik mijn voeten plat op de vloer zet en mijn ellebogen moeten op de armleuning rusten als ik rechtop in de stoel zit.

Dat is gelukkig het geval. De stoel hoeft niet eens op zijn hoogste stand te staan. De armleuningen die aan alle kanten te verstellen zijn zijn perfect voor mijn maar die moeten wel in hun hoogste stand staan voor mij. De verstelbare rugsteun zit voor mij precies op de juiste plek en het zeer comfortabele kussentje valt heerlijk in mijn nek. De stoel is perfect voor mij en ik kan er volledig ontspannen in zitten. Sommige mensen vinden de stoel hard. Het ligt er een beetje aan wat je verwacht. Je zakt niet weg in deze stoel hoewel ik reviews gezien heb van mensen die de stoel langer dan een jaar hadden en zij meldde dat de stoel minder hard word maar nog steeds stevig blijft. Ik vind de zitting niet hard maar juist comfortabel.

Verder valt de kwaliteit van de stoel op. Hij kraakt nergens ook niet al je de rugleuning plat legt. De knoppen van om de armleuningen te verstellen zijn van staal en niet van plastic. Overigens de stoel staat zeer stabiel. Het was even voorzichtig de leuning naar beneden maar je hebt al snel het vertrouwen dat de stoel stevig en stabiel staat als je er op ligt want de rugleuning kan natuurlijk plat.

Ik begon te zeggen dat ik €399 best veel geld vind maar is €399 een goede prijs voor deze stoel is natuurlijk de vraag. Had deze stoel 75 euro duurder geweest dan had ik het nog een goede koop gevonden. Het zou kunnen dat een echte bureaustoel van €400,- ergonomisch beter geweest zou zijn maar in mijn geval betwijfel ik het bovendien zit deze stoel voor mij perfect. Kwaliteit is ruim voldoende. Dat de zitting in mijn geval net niet in het midden staat is optisch niet zo mooi maar in de praktijk maakt het voor het comfort niet uit. Ik stuur er nog wel een mailtje uit naar SecretLap het kan zijn dat het in hun margine of error valt maar ik wil het wel even weten.

Heb jij ook een Secretlab Titan 2020 Series PU Leather?

Hele goede timing met deze review. Ik ben op het moment opzoek naar een nieuwe stoel en de Titan staat hoog op mijn lijst op het moment. Er zijn nog een paar punten waar ik tegenaan loop en misschien kan jij mij extra overtuigen.

Ik bestel zelf niet veel online en deze stoel is alleen bij Secretlab zelf te koop en ik vroeg mij af wat jouw ervaring is met deze buitenlandse webshop. Het is een flinke aankoop en ik wil zeker weten dat ik het kan vertrouwen voor ik mijn bestelling plaats.

Een ander punt is dat ik nog heel erg twijfel tussen de aangeboden materialen voor de stoel. Ik twijfel heel erg tussen de volledig zwarte stoel met PU leer of de stoel met stof bedekking in cookies and cream kleur. Mag ik vragen waarom jij voor het PU leer hebt gekozen?

Bedankt voor je review, duidelijk verhaal met goede ondersteunende foto's. Heel cool om te zien dat ze nog meer verbeteringen hebben gemaakt die ik niet eens op de website terug kan vinden zoals de nieuw metalen platen op de rugleuning en magnetische kapjes. Dat alle stoelen uitverkocht zijn en je voor elke variant bijna 2 maanden moet wachten is wel erg jammer maar daar kan ik mee leven.
Ik vond de webshop fijn en duidelijk. De webshop maakt gebruik van Ideal dat vond ik zelf wel makkelijk. Wat altijd een beetje een barrière is, is dat je vooraf betaald en als dat om €400,- gaat dan moet je er op kunnen vertrouwen dat het goed gaat. Ik heb op het net rond gekeken hoe hun klanten service beoordeeld word en het viel me op dat er vooral geklaagd werd in Australië. Hier in Europa heb ik eigenlijk geen klachten kunnen vinden. Wat mij wel vertrouwen gaf is dat de klantenservice binnen 30 minuten een antwoord had op een vraag hoewel ze op hun website 1 tot 2 dagen aangeven. Ik ben geen klachten tegengekomen dat er niet geleverd word. Dat gaf mij wel vertrouwen dat het goed zou komen

Ik heb voor PU leer (nou ja leer, het is kunststof) gekozen omdat het makkelijk schoonmaken is. Ik eet en drink soms achter het scherm dus het was voor mij geen keuze. Ik had eigenlijk de geheel zwarte stoel willen hebben maar omdat de zwart witte stoel de enige uitvoering was die nog leverbaar was heb ik voor deze stoel gekozen. Moet zeggen dat ik het ook wel mooi vind.

Ik denk dat je geen spijt gaat krijgen van je aankoop. Overigens mocht je geen maanden willen wachten kan je ook Nobel Chairs eens bekijken. Ik weet alleen niet zeker of ze ook een verstelbare steun hebben voor je onderrug maar qua kwaliteit doen ze niet voor elkaar onder en ze zijn direct leverbaar.

Hoop dat ik je een beetje op weg geholpen heb zo.
Ik heb zelf Secretlab ook even een support bericht gestuurd om het te testen. Ik had het bericht dinsdag nacht om 1:00 gestuurd en de volgende ochtend had ik al antwoord, dus dat doen ze inderdaad heel netjes. Goed om te weten dat ze ook Ideal als betaal optie hebben, dit had ik nog niet gezien.

Ik vind zelf de Secretlab stoelen een stuk mooier dan die van Noblechair en de Secretlab Titan is nog best wel een stukje goedkoper op dit moment nu er geen verzendkosten overheen komen.

Ik moet er misschien lang op wachten maar met alles wat ik online kan vinden over het bedrijf en de stoel denk ik dat het de prijs wel waard is. Jouw review en reactie hebben mijn laatste twijfels wel weggehaald.

Bedankt!
Voor een stoel van €399,- zou ik het persoonlijk storend vinden dat de rugleuning niet precies in het midden zit, zelfs als ik daar tijdens het zitten niks van merk.
Ja dat is ook storend en hoort ook niet. Ik was het eigenlijk vergeten maar ik ga SecretLap nog even een mailtje sturen hier over. Ik vind het niet zo storend dat ik de stoel terug ga sturen maar misschien is er een oplossing voor. Ik update de review wanneer ik een antwoord van SecretLap gekregen heb.
Inmiddels een mailtje terug gehad van Secretlap en het is verholpen!
Ah, fijn om te lezen. Installatiefoutje aan gebruikerszijde? ;)
Ik zie dat je een kat hebt. hoe ziet je stoel eruit na een aantal maanden met een kat?
Ik heb de titan softweave fabric besteld van secretlab, reden daarvan is 2 katten in huis.
De kat krabt niet aan de meubels verharen doet hij wel maar dat is met PU leer geen probleem

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.