Fossil The Carlyle HR Gen 5 Dark Brown Leather Zwart (Bruin)

€ 299,-
Specificaties Android, iOS compatibel - Bekijk alle specificaties

Fossil The Carlyle HR Gen 5 Dark Brown Leather Zwart (Bruin) Review

linksquest 26 mei 2020, laatste update op 19 december 2021, 248 views Product gekregen

Fossil The Carlyle HR Gen 5 Dark Brown Leather Zwart (Bruin)

Kort samen gevat, voor mij een mooie aanwinst op het dagelijks gebruik, mis nu niet meer snel meldingen op me werk en hoef niet meer telkens mijn telefoon uit mijn broekzak te pakken wanneer ik een bericht verwacht. De accu had misschien wel wat beter gemogen.

Pluspunten

• Mooi design
  • Zit prima
  • Verbinden met de telefoon gaat perfect
  • Veel instel mogelijkheden.

Minpunten

• Bij intensief gebruik wilt hij soms even hangen.
  • Bij veel functies gaat de accu snel leeg.

Voor mijn 10 jarige trouwdag heeft mijn vrouw mij verrast met deze Smartwatch van Fossil. Ik moest er even aan wennen omdat het mijn eerste Smartwatch is. Ik zal proberen in een korte review mijn ervaring op een duidelijke manier met jullie te delen.

Zoals ik al vermelden heeft mijn vrouw me verrast met deze Smartwatch, en ben er erg blij mee. Ik moest er wel even in komen met betrekking wat ik allemaal kon instellen, dit vroeg voor mij even wat tijd, maar misschien komt dat ook omdat het mijn eerste Smartwatch was. Omdat ik zelf geen sporter ben en als beveiliger veel op recepties werk, vond ik een klokje met een mooi uiterlijk altijd belangrijk, en deze Fossil paste precies, hij heeft op veel punten wat weg van mijn Breil normale horloge, dus dat was al een plus punt.

Android

Dit model draait op Wear OS by Google, dat eigenlijk gewoon Android is. Hierdoor werkt het erg nauwkeurig samen met mijn Android telefoon en heb je ook de betrouwbare Google Assistent bij de hand.

Apps

Veel bekende apps zijn net als op je telefoon ook op deze Fossil te vinden, nu zijn de meeste apps een soort van ondersteuning apps die je kunt gebruiken om een andere app te bedienen. Denk hierbij aan Spotify waar je makkelijk het volgende nummer kunt laten draaien.

Accu

Bij de eerste dag gebruiken was me de accu al naar 5 uur leeg, waar ik wel van schrok, maar het bleek dat ik wat dingen had aanstaan die extreem veel accu verbruikte, zoals de duur van het wandelen. Na wat instellingen te hebben aangepast naar dingen die ik veel gebruik of makkelijk vind, haal ik nu 2 dagen met een volledige accu, ik kan zelfs 3 dagen halen als ik hem uit zou zetten als ik hem bijvoorbeeld niet om heb.

Meldingen

Alle meldingen zoals WhatsApp, SMS, bellen en zelfs marktplaats krijg ik optimaal binnen, alleen lukt outlook me niet helemaal, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg.

Updates

Eens in de zoveel tijd krijg ik een melding dat er een nieuwe software update beschikbaar is, meestal is het een beveilig update voor Android, maar soms ook gewoon een verbetering.

Specificaties

Kort samen gevat, voor mij een mooie aanwinst op het dagelijks gebruik, mis nu niet meer snel meldingen op me werk en hoef niet meer telkens mijn telefoon uit mijn broekzak te pakken wanneer ik een bericht verwacht. De accu had misschien wel wat beter gemogen, maar lees vaker dat horloges met Google OS erop het minder goed doen. Hoop zelf dat dit met Web OS 3.0 verbeterd word.

Heb jij ook een Fossil The Carlyle HR Gen 5 Dark Brown Leather Zwart (Bruin)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.