Arctic Silentium T2 Review

Atomstar 4 april 2006, 726 views

Arctic Silentium T2

Pluspunten

• Heel Stil
  • Goedkoop (vergeleken met de Antec Sonata's)
  • Compleet
  • Schroefloos ontwerp
  • Strak design (enigszins persoonlijk)

Minpunten

• SATA stekker zit in de weg
  • Frontje zit raar

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik heb de Silentium T2 nu al een paar maanden en deze kast bevalt me uitstekend. Het is een erg stille kast, een van de criteria waar mijn nieuwe kast aan moest voldoen. Andere stille kasten zijn een stuk duurder (Antec Sonata, Nexus Breeze) en dat maakt deze kast erg aantrekkelijk.

De afwerking van de kast is strak te noemen. De hele kast is mat zilver, zowel het kunstof frontje als de metalen behuizing zelf. Aan de voorkant zitten 2 USB aansluitingen, 2 audio outputs (mic en headphones als ik me niet vergis) en een firewire poort-slot (hier kun je dus een firewire female connector in doen, maar die zit er nog niet).

De hele kast staat op een voet die voor de afvoer van warme lucht zorgt. Dit is de eerste kast waar ik dit gezien heb en het lijkt goed te werken. Het gekke aan deze kast is wel dat de voeding onderin-voor zit, en de warme lucht naar beneden blaast. Dit gebeurt door 2 hele stille 8 cm temperatuur-gevoelige fans.

De kast is makkelijk open te maken, er zitten aan de achterkant thumbscrews die je kunt losdraaien en dan kun je de zijkanten optillen, ookal staat de kast op zn warmte-afvoer-voet. PCI/AGP kaarten zijn ook makkelijk toe te voegen zonder schroevendraaier, dit zit vast met een soort strip die ze vastklemt, en dit werkt goed.

Wat wel vervelend is aan deze kast is dat de HD silencer die erbij zit (een alu blok waar je je HD in kan doen) dwars in de kast zit. Als je hier een SATA connector bij gebruikt (die rechtopstaat itt een PATA kabel) komt deze tegen de wand van de kast aan. De kabel maakt dus ook een redelijk scherpe hoek (~90 graden :P). Ik heb hier echter geen last van (resonantie oid) gelukkig.

Verder is de bevestiging van het kunstof frontje aan de metalen behuizing niet heel stevig. Dit zit met 3 kunstof haakjes vast en de bovenste is bij mij al 2x afgebroken. Ondanks dat blijft het frontje echter wel goed zitten.

Mijn kast werd geleverd met voeding en 4 casefans (temperatuurgevoelig en erg stil).

Al met al een topkast voor deze prijs. Erg stil en erg compleet.

Heb jij ook een Arctic Silentium T2?