Garmin VivoSmart 4 Zwart (Zwart)

Specificaties Android, iOS compatibel en 20,4g - Bekijk alle specificaties

Garmin VivoSmart 4 Zwart (Zwart) Review

enkb 25 mei 2020, laatste update op 25 mei 2020, 370 views Product gekocht

Garmin VivoSmart 4 Zwart (Zwart)

Iets meer dan een jaar in het bezit van deze Vivosmart 4, aanvankelijk was ik er niet zo tevreden over en vond ik het een veredelde stappenteller. Dankzij een aantal software updates is de bruikbaarheid van de Vivosmart verbeterd door Garmin en ben ik er tevredener over.

Pluspunten

• Product is verbeterd na software updates
  • Smal uiterlijk
  • Batterij gaat lang mee
  • Kan er veel verschillende activiteiten mee tracken
  • Garmin software werkt samen met andere apps oa MyFitness Pall en Runkeeper
  • Display staat niet altijd aan
  • Water bestendig, je kan er mee zwemmen/douchen
  • Meldingen lezen die op de telefoon binnenkomen

Minpunten

• Metalen randje rondom display liet vrij snel los
  • Geen volwaardige harslag meter, het meet wel hartslag
  • Vo2 meting slaat in mijn geval nergens op

Dankzij een aantal software updates is de bruikbaarheid van de Vivosmart verbeterd en heb ik mijn mening hierover bijgesteld. Sowieso positief dat de fabrikant een product dmv software updates verbeterd zodat je toestel in de loop van de tijd beter is dan toen je hem kocht.
Aanvankelijk kon ik geen fietstochten of GPS tracken, dit is nu wel mogelijk. GPS tracken werkt nu via de mobiele telefoon, voor het starten van een fietstocht/fitness activiteit moet je het horloge wel even aanzetten, het gebeurt niet automatisch. Bij het wandelen registreert de Vivosmart de activiteit wel automatisch. Ook het stappentellen in huis bijvoorbeeld gaat automatisch.

De Vivosmart werkt ook goed met MyFitnessPall of in samenwerking met Runkeeper. Voor de verschillende sporten kun je verschillende hartslagzones instellen, dat is in theorie handig maar door het kleine schermpje vind ik het soms niet zo duidelijk of ik juist wel of niet goed zit. De Vivosmart geeft de hartslag niet door aan Runkeeper.
Daarom heb ik voor het meten van de hartslag tijdens het hardlopen een losse hartslagmeter besteld die dan ook samen werkt met Runkeeper.
Je kunt er ook de binnenkomende meldingen van je mobiele telefoon mee bekijken, soms handig om te zien of iets urgent is en wanneer je niet de hele tijd je telefoon wil pakken. In de wanneer je telefoon op "niet storen" staat of in je zelf opgegeven "slaap uren" komen de berichten niet door.

Over de Vo2 meting ben ik niet zo tevreden, het wijkt behoorlijk af van wat ik op de sportschool meet.

De Vivosmart is niet al te groot, persoonlijk vind ik het prettig dat het een subtiel smal bandje om de pols is en niet een loeigroot ding is.. Het nadeel is natuurlijk dat het schermpje aan de kleine kant is. Om het schermpje zat een metalen randje dat liet vrij snel los. Jammer, maar doet niet af aan de werking van het toestel.

Al met al kan ik de VIvosmart 4 aanraden, niet al te duur, degelijk, subtiel om de pols en werkt prima samen met andere apps.

Heb jij ook een Garmin VivoSmart 4 Zwart (Zwart)?