eufy Video Doorbell (Battery-Powered) Review

pauldebra 24 mei 2020, laatste update op 29 mei 2020, 33.498 views Product gekocht

eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

Goede video deurbel, met goed beeld, snelle reactietijd naar de app toe, lokale dataopslag, dus geen cloud-abonnement nodig. Herkent goed dat beweging wel of niet een mens is. Niet moeilijk te installeren. Helaas (nog?) niet heel goed verkrijgbaar. Notificatie komt niet op de telefoon wanneer de Internet verbinding is weggevallen.

Pluspunten

• Goed beeld (2k) voor een deurbel, ook in het donker.
  • Goede installatie-instructies, kost weinig moeite om te installeren.
  • Lokale data-opslag, geen cloud-abonnement nodig.
  • App meldt snel wanneer er iemand is, weinig latency.
  • Herkent goed of beweging een mens is of niet.
  • Toont thumbnail van wie voor de deur staat nog voordat je video ziet.
  • Aansluiten op stroom (8-24V AC) is mogelijk zodat je de batterij nooit hoeft op te laden.

Minpunten

• Je moet wel een account aanmaken ook al neem je geen abonnement.
  • Slecht verkrijgbaar (weinig aanbieders, vaak niet op voorraad).
  • Kijken wie er is lukt mij niet zonder telefoon te ontgrendelen.
  • Bel is nogal groot.
  • Notificatie op de telefoon, via Wifi, werkt alleen wanneer de Internet verbinding werkt.

Kwaliteit Score: 4
Na lang zoeken heb ik eindelijk een video deurbel gevonden die lokale opslag thuis mogelijk maakt, dus zonder cloud-abonnement. Kostte wel wat moeite om de bel ook echt te kopen. Het lijkt wel of de verkoop van deze bel wordt tegengewerkt. (Weinig aanbieders, en vaak niet op voorraad.) Ik heb de bel via Paradigit gekocht, en een paar dagen later was hij uit het product-assortiment verdwenen. (Mijn bestelling is nog wel geleverd.)
De bel is heel gemakkelijk te installeren, net als de bijhorende homebase. De handleiding is duidelijk en er zijn gesproken instructies. Kan eigenlijk niet misgaan. De batterij is ook al voor 3/4 opgeladen dus je kan meteen aan de slag en hoeft niet eerst uren te wachten terwijl je de accu oplaadt. Je moet wel de homebase tijdelijk met een ethernet kabel aansluiten. Als alles eenmaal werkt kan je via de app configureren dat de homebase wifi moet gebruiken en daarna kan je hem eender waar neerzetten.
De homebase en bel praten rechtstreeks met elkaar, dus niet via de wifi router. De homebase mag dus niet helemaal aan de andere kant van het huis staan.
Je krijgt melding wanneer er iemand aan de deur is, nog voordat de bel wordt ingedrukt. Een thumbnail wordt getoond zodat je al kan zien wie het is (als je heel goede ogen hebt).
Op mijn (Android) telefoon werkt het niet om in de standby stand te drukken op het icoontje om te zien wie er is. Ik moet eerst de telefoon ontgrendelen. (Bij het icoontje staat dat je erop moet drukken maar dat werkt niet.)
De bel is nogal groot (dat komt naar het schijnt door de grootte van de accu) maar dat staat natuurlijk al bij de kenmerken. Dus wel even kijken waar je hem het beste kan hangen (esthetiek heeft ook wat...). Je kan de bel schuin (onder hoek van 15 graden) monteren voor betere kijkhoek.
Het enige echte minpunt voor mij is dat je tijdens de installatie een account moet aanmaken (met wachtwoord uiteraard). Via dit account verbind je de telefoon/app met de homebase. Het staat niet gedocumenteerd of er nog wel of niet contact met de fabrikant wordt gemaakt wanneer je dat inloggen uitvoert. Dus of wanneer de fabrikant verdwijnt (hopelijk niet natuurlijk) de bel nog bruikbaar blijft is onbekend.
Nieuwe toevoeging na uitgebreider testen. Wanneer je Internet verbinding wegvalt dan blijft de deurbel nog wel notificatie geven aan de Homebase (die belt, luid), maar er is geen notificatie meer naar de telefoons die in huis met Wifi verbonden zijn. Die notificatie komt pas wanneer Internet het weer doet. Opgelet: wanneer je telefoon Wifi en mobiele data heeft dan schakelt hij over op mobiele data wanneer Internet via Wifi wegvalt (maar Wifi niet wegvalt) en dan kan je telefoon ook de Homebase niet meer bereiken, terwijl dat op een telefoon met alleen Wifi en geen mobiele data nog wel lukt.

Heb jij ook een eufy Video Doorbell (Battery-Powered)?

Dank voor de review. Ik ben het helemaal met je eens.
De bel was eergisteren bij Bol.Com weer verkrijgbaar, dus meteen besteld. Even later had ook Coolblue weer voorraad.

- (min) De homebase moet verbinding met het internet hebben. Anders is de bel en homebase offline en is het niet mogelijk om de app te gebruiken, ook niet voor bestaande opnames. Dus helaas worden er toch servers in de cloud gebruikt....

-(klein minnetje) een gast/familie account kan de APP geluiden niet wijzigen.

Loek Sluijter
Je schrijft:

Je kan dus die battery video doorbel ook bekabeld aansluiten? Ik merk dat mijn bel vrij snel leeg is. Ongeveer 3,5 week. Denk erover om toch maar stroomdraad te trekken naar de bel. Weet alleen niet zeker of dit kan. Wanneer ik jouw bericht lees is dit dus wel zo. Hoor graag je reactie.
Ja, bekabeld aansluiten van de "draadloze deurbel" is inderdaad mogelijk. Hierdoor kun je de bestaande gong of bel blijven gebruiken en de batterij wordt opgeladen gehouden tussen 80 en 90 procent.
Je schrijft:

Hoe is dit afgelopen, kan ik dus gewoon een 8V beltrafo kopen en die op mijn accu eufy deurbel aansluiten, heb nu 2 eufy's maar de accu gaat idd vrij snel leeg, heb geen bestaande bel aansluiting.
hallo Loek,

ben al een paar dagen bezig deze eufy 2K camera bel te installeren, alles werkt goed, behalve de oude deurbel.

je schreef: "+ (plus) Aangesloten via de bestaande bedrading (8V, 1A). De accu wordt probleemloos tussen de 80 en 90% vol gehouden. De oude bel blijft het doen."

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen?
Bij mij gaat de oude bel of constant af, of, wanneer als ik de handleiding volg met de bypass over de oude bedrading, doet hij het niet. (maar krijgt de camerabel wel stroom)
Heb het ook met een 12v relais geprobeerd, maar dan stop hij niet meer met rinkelen nadat de eufy is ingedrukt.

Om gek van te worden.
Alvast bedankt
Yao.
Het enige wat bij mij nodig was de oude beldrukker weg halen en de 2 draden aansluiten aan de EUFY wired doorbell. Het werkt meteen.

Hier is het schema van mijn bel: https://imgur.com/M8Awvpm

Loek
Net als Yao (@Roboclay) ben ik ook erg benieuwd hoe je de Eufy hebt aangesloten waarbij de oude *triiiiiiing* bel het blijft doen.
Zie mijn reactie op de vraag van @Roboclay hierboven

Loek
Kun je de bel in huis ook uitzetten ? Alleen telefonische melding dus ivm nachtdiensten
Volgens mij kun je in de app instellen of de bestaande deurbel wel of geen geluid maakt.

Deurbel->deurbel instellingen (wieltje) -> deurbelontvanger -> bestaande deurbel -> aan/uit.

(Heb ik zelf nooit geprobeerd)

Loek
Ik heb vandaag geverifieerd dat de homebase inderdaad Internet verbinding moet hebben, anders heb je geen toegang tot de opnames terwijl je met hetzelfde (wifi) netwerk bent verbonden. Blijkbaar kan de homebase niet zelfstandig je toegang verifiëren. Dit is onacceptabel. Ik hoop dat Anker/Eufy snel met een oplossing komt voor dit probleem.
Overigens wordt de video wanneer iemand aanbelt wel opgenomen. Je hebt er alleen geen toegang tot zolang er geen internet verbinding is.

[Reactie gewijzigd door pauldebra op 25 mei 2020 13:14]

En daarmee nog steeds een probleem, blijkbaar moet de homebase een server pingen en als die server ooit wegvalt? Juist...
Ik geef niet voor niets in mijn aangepaste review aan dat ik dit probleem onacceptabel vind. Het probleem is al lang bij Anker bekend, en er is al vaak door Anker support gezegd dat het opgelost zou zijn maar er is nooit iets veranderd. Ik heb het Anker forum al eens goed bekeken en gezien hoe lang dit probleem al bekend is maar een oplossing is er nog steeds niet.
Ik heb deze deurbel ca. een maand terug geïnstalleerd.

Eerlijk gezegd nog niet opgevallen dat een Internet verbinding een vereiste is, maar dat zet inderdaad wel vraagtekens bij wat er gebeurt als men besluit toch abonnement te gaan rekenen, of erger, het bedrijf omvalt.

Mijn bevindingen.

- eenvoudige en snelle installatie, ook op bestaande bedrading en lage trafospanning.
- goede beeldkwaliteit overdag.
- snooze. Perfect wanneer de kleine zijn middagslaapje pakt.

- lokale opslag: deur unit weg is beelden weg.
- snooze is niet via timer in te stellen.
- beeldkwaliteit donker al snel te korrelig om bruikbaar te zijn.
- geen mogelijkheid tot RTSP voor externe opslag beelden.
- deur unit is erg gevoelig voor krassen.
- prijs. Vind EUR 200,- toch wel aardig aan de prijs voor een veredelde intercom.
De battery deurbel heeft geen eigen opslag. De opslag gebeurt in de homebase, en dat werkt nog altijd als het internet plat ligt (maar je eigen netwerk niet). Eufy heeft ook een bedrade deurbel zonder batterij en die heeft wel opslag in de deurbel zelf, dus deur unit weg is beelden weg. Maar over die deurbel gaat de review niet.
Er zou tegenwoordig wel iets met RTSP zijn, maar ik ken de details niet.
Ik hoop dat er een oplossing komt voor het authenticatie probleem. Misschien dat er een stel tweakers wel een authenticatie-servertje (software) kan schrijven zodat je je eigen lokale nas of webserver hiervoor kan gebruiken (nadat je het pad naar de "echte" server hebt omgeleigd.

[Reactie gewijzigd door pauldebra op 25 mei 2020 18:32]

Als je deze installeert, heb je dan ook nog een aparte chime nodig als je hem als gewone deurbel wil kunnen gebruiken (dus zonder je telefoon/tablet/...)?
(vond dat niet zo meteen terug op de site, lijkt er op van wel)

Bij de gewone (zonder batterij) zit er duidelijk een chime bij.

[Reactie gewijzigd door Church of Noise op 27 mei 2020 20:46]

Bij de battery doorbell zit de "homebase", een wit kastje dat je tijdens de installatie via een ethernet kabel moet verbinden met je router. Na de installatie kan je met wifi verder, dus zonder ethernet kabel. De deurbel "praat" rechtstreeks met de homebase (dus niet met je router). De homebase bevat ook de opslag voor de beelden en communiceert met een server op Internet voor authenticatie (dat is dus het GROTE MINPUNT) en met je telefoon (via mobiele Internet verbinding) wanneer je niet thuis bent. De homebase is je "chime" in huis. Hij kan erg luid "bellen".
Vandaag eenEufynin een groot huis met twee voordeuren geïnstalleerd. Hele huis heeft dekkend WiFi met Unifi, maar er zit nogal wat afstand tussen beide deuren. Moet je dan twee homebases gebruiken? Ik had verwacht dat de deurbel zelf ook via WiFi zou werken. Was veel fijner geweest.

Bij ons deed op een gegeven moment de gong op de homebase het niet meer. Beelden en notificatie werkten nog wel.

[Reactie gewijzigd door BugBoy op 15 augustus 2020 19:00]

De deurbel (en ook Eufy cameras) heeft een "soort" wifi verbinding rechtstreeks met de homebase, en wat ze beweren is dat dit op grotere afstand werkt dan een "gewone" wifi verbinding. Maar of dat ook zo werkt weet ik niet. Bij mij is de afstand van deurbel naar homebase minder dan 5 meter en de afstanden naar de wifi router nog minder. Mogelijke afstanden die in documentatie zouden kunnen staan moet je niet met een korrel maar met een grote schep zout nemen, bij alle draadloze producten van alle fabrikanten.
We gaan volgende week maar eens proberen de homebase halverwege te zetten. Niet werkende chime lijkt firmware issue: https://communitysecurity...me-stopped-working/305952
Vergeet niet dat er geen IFTTT ondersteuning is (nog steeds niet) terwijl dat wel destijds beloofd is.
Ik heb hem ook sinds een paar dagen en ben tot op heden erg blij met de Eufy. Het grote minpunt hier benoemd was me eerlijk gezegd nog niet opgevallen en is een zorgen puntje idd. Maar de unit zelf werkt bij mij erg goed. Installatie was inderdaad erg makkelijk, geen geklooi met Beltrafo''s vervangen. Draadjes oude bel verbinden aan nieuwe en je oude 'chime'/gong werkt nog gewoon + de Eufy deur bel maakt zelf geluid + homebase maakt ook geluid wanneer er wordt aangebeld en je hebt je meldingen op je telefoon.
Verder geen abbo's, goed beeld en alles werkt zeer naar behoren.

Enige minpunt wat ik heb ondervonden is dat wanneer je zelf of kids in de voortuin spelen en je bel is daarop gericht, constant (onnodige) opnamen worden gemaakt gezien je niet de opnames tijdelijk kan pauzeren (alleen de meldingen) of gezichtsherkenning oid kan aanzetten waardoor iets niet opgenomen hoeft te worden.
Ik heb inmiddels ondervonden dat het probleem eigenlijk vooral te merken is dat je telefoon geen meldingen krijgt (verbonden met Wifi) wanneer er wordt gebeld. Met mijn telefoon werkt er niets meer omdat de telefoon zelf overschakelt naar mobiele data wanneer mijn Internet verbinding wegvalt, maar een telefoon met alleen Wifi heeft dat probleem niet, alleen wel dat van meldingen.

Overigens: in de App is er een "belletje met Zz" waarmee je de deurbel gedurende een tijdje bewegingen kan laten negeren. Dat zou het probleem van het spelen in de voortuin kunnen oplossen (nog niet getest).
Welk merk gong heb je dan? Ik krijg die van mij (Siedle NS511-0) niet aan de praat. Eigenlijk teveel.
Hij blijft maar op willekeurige tijdstippen "aanbellen""
Let even op mijn nieuwste toevoeging: ik had eerder met mijn telefoon getest die Wifi en mobiele data heeft. Op een telefoon met alleen Wifi blijft het mogelijk om (binnen het Wifi netwerk) verbinding te maken vanaf de telefoon naar de Homebase en de beelden van de deurbel te bekijken. Het enige dat niet werkt wanneer de Internet verbinding wegvalt is dat de Homebase geen notificatie meer doorgeeft aan de telefoon (tot de verbinding er weer is). Hopelijk gaat Anker/Eufy dit snel corrigeren. Dat is niet moeilijk want aangezien de telefoon de Homebase kan bereiken zonder dat de Internet verbinding werkt moet de Homebase ook de telefoon kunnen bereiken... het is een kwestie van dit te willen implementeren.
Ik zit er ook over na te denken om deze aan te schaffen en om hem dan bedraad aan te sluiten.
Nu heeft mijn deurbel ook 2 draden alleen zie ik zowel in de meterkast als binnen in mijn appartement geen travo, kan dit kloppen?! Er hangt alleen zoiets in de gang:

Kwestie van voltage meten en vervolgens kijken of de EUFY dat support?
Klopt: even voltage meten en als het tussen de 8 en 24 volt wisselstroom is dan zit je goed. Maar het kan wel zijn dat die bel niet gaat rinkelen. Dat weet ik niet. (De video-deurbel gebruikt maar heel weinig stroom, waardoor de mechanische bel niet de hele tijd zal rinkelen, maar wanneer iemand aanbelt gaat de bel misschien ook niet rinkelen. Maar goed, het signaal krijg je van de homebase.
Bedankt!

Zie dat beide lastig leverbaar zijn echter is de variant zonder accu alleen te bestellen binnen USA.
De accu variant kan ook gewoon bekabel worden aangesloten toch?

[Reactie gewijzigd door n0ss op 2 juni 2020 16:08]

Ik heb het met Android en iPhone geprobeerd: ik kan niet met iemand aan de deur praten. De speaker is doet het niet (de 'schuifjes' op de telefoon staan vol open), terwijl ik de aanbeller wel goed hoor.
Kent iemand dit probleem?
Je moet wel op het microfoontje klikken (het middelste van de 5 icoontjes die ik op mijn Android telefoon zie). Dat icoontje wordt bij mij dan blauw en je ziet ook een reeks streepjes die het geluid visueel moeten weergeven.
Hoe simpel kan het zijn :z
Kun je ook ergens zien of de battery version bekabeld aangesloten ook aan het laden is? Of dat de aansluiting bekabeld uberhaupt goed is gebeurd? Ik heb hem net aangesloten en hij zit nu op 66%. Geeft qua icoontje voor de stroom dezelfde als mijn Eufy camera's.
Bij deurbel-instellingen zie je een groen stekker-icoontje als de stroom aangesloten is.
Hmm daar was ik al bang voor. Tijdens installatie wel zien staan, maar nu is het een batterij icoontje. Dacht dat misschien alleen bij laden was. Moet dus nog weer keertje van de muur af... :?