Maxtor DiamondMax 10 200GB, 200GB Review

Twazerty 3 april 2006, 1.613 views

Maxtor DiamondMax 10 200GB, 200GB

Pluspunten

• De schijf zelf gaat niet kapot maar de electronika.
  • Goede prijs.

Minpunten

• Gaat zeer snel kapot.
  • Wordt warm en maakt iets te veel geluid.

Heb ik per ongeluk de servey verwijderd dus heb ik hem hier opnieuw.

Ik heb 4 van deze schijven waarvan er 3 door mezelf zijn gebruikt. Deze 3 schijven hebben elk maar ongeveer een half jaar gedaan. Bij alle 3 hetzelfde probleem nl je krijgt steeds een fout van uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt. Deze 3 schijven zijn altijd in gebruik. Mijn 4e is soms in gebruik en leeft daarom nog steeds. Geluidsproductie heb ik geen probleem mee en de warmte ga ik tegen met koelers. Hier zijn de data:

nr 1 heb ik gekocht in nov 2004 deze ging kapot in juni 2005. Dus gelijk omgeruild voor een nieuwe. Dit is dan nummer 2. Maar ook deze ging kapot. Ook ongeveer een half jaar later. Dat was in nov 2005. Toen heb ik toch weer een nieuwe gekregen en ook deze ging kapot zoals ik al verwachtte. Deze ging kapot in april 2006.

De 4e schijf heb ik gekocht in april 2005 en werkt nu nog steeds maar deze wordt veel minder gebruikt.
Conclusie: Zeer slechte schijf als je hem 24 uur per dag aan hebt staan. Voor weinig gebruik verder een goede schijf

Conclusie: gaat maar een half jaar mee en is een zeer slechte schijf.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax 10 200GB, 200GB?

Ik heb 4 van deze schijven waarvan er 3 door mezelf zijn gebruikt. Deze 3 schijven hebben elk maar ongeveer een half jaar gedaan. Bij alle 3 hetzelfde probleem nl je krijgt steeds een fot van uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt.

Zou dat nou niet puur toeval zijn ?
Ik heb er ook een gehad en een kameraad ook nooit problemen mee gehad.
Kan me toch niet voorstellen dat Maxtor een waardeloze schijf op de markt gaat brengen.

Waar ik het wel van weet is die 60GB schijven van Maxtor type DiamondMax Plus 9, 720 Type : 6Y060L0 dat waren wel waardeloze schijven.
Althans dan weer in mijn geval.

Ik denk dat het toch per geval bekeken moet worden.
Alleen het is wel waardeloos in jou geval dat er 3 kapot moeten gaan .
:?
Ik denk niet dat het puur toeval is want iemand anders heeft hier ook een review over geschreven en vind ook dat ie te snel kapot ging. Ook een professional zij mij dat de diamond max 10 een slechte serie is met veel problemen.

Zelf heb ik ook een 6Y120L0 een 120 gb van maxtor serie 9 maar die draaid al 3 jaar bij mij in hetzelfde systeem als van die 3 maxtors.
Ik draai al ruim een jaar met vier 200GB S-ATA150 DM10 schijven, dit op een RAID5 controller de schijven worden dus evenredig belast. Het systeem draait geen 24/7, maar zo af en toe draait hij wel een paar dagen achtereen.

Overigens de meest gehoord problemen over de DM10 schijven zijn in combinatie met de Nforce4 chip set. Deze problemen zijn niet alleen aan de Maxtor schijven toe te wijzen. Als je de topics die daar over gaan doorneemt, kun je lezen dat Nvidia niet netjes is omgesprongen met de S-ATA specificaties. Zo verwacht de Nforce4 chip set geen activiteit op PIN11 van de S-ATA connector, terwijl deze is gereserveerd voor staggered spinup en hier maken de DM10 schijven weer gebruik van. Maxtor heeft dit proberen te verhelpen met een firmware update van de DM10 serie, maar je kunt een hardware probleem alleen maar tot bepaalde hoogte verhelpen met softwarematige aanpassingen. Eigenlijk lijkt Nvidia nu aan de beurt te zijn.