1 review

Goodram IRDM Pro gen.2 256GB

Specificaties 2,5" • 3d v-nand (TLC) • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Goodram IRDM Pro gen.2 256GB Review

dutchtechnerd 23 mei 2020, 87 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.dutchtechnerd schreef afgelopen jaar 33 reviews, waarvan 93% gesponsord.

Goodram IRDM Pro gen.2 256GB

De SSD doet wat het moet doen, heeft een mooi uiterlijk en software om de SSD uit te lezen. Met €73,95 is het echter wel aan de duurdere kant.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Stevig
  • 5 jaar garantie
  • Software om SSD uit te lezen

Minpunten

• Redelijk prijzig

In deze review gaan we het hebben over de Goodram IRDM Pro gen.2 256GB. Deze SSD is te verkrijgen in vier verschillende uitvoeringen:
  • 256GB
  • 512GB
  • 1TB
  • 2TB
In deze review gaat het om de 256GB variant. Op het moment van schrijven kost deze SSD €73,95. Dit komt neer op €0,29 per gigabyte.

Specificaties
Afmetingen: 100,0 x 69,85 x 7,0mm
Interface: SATA III
Prestaties Lezen (max.): 555 MB/s
Prestaties Schrijven (max.): 540MB/s
Levensduur: 1,500,000 uren
Garantie: 5 jaar

Verpakking en uiterlijk
De SSD komt in een mooi zwart doosje met het IRDM logo en een aantal specificaties.

In de verpakking vinden we de SSD zelf en een plastic 'spacer' om de dikte van de SSD van 7mm naar 9,5mm te brengen. De SSD is helemaal zwart met het logo in het midden, naar mijn mening ziet dit er erg clean uit. Op de achterkant van de SSD vinden we de specifcaties.

In gebruik
De SSD doet in principe gewoon wat het hoort te doen en doet dat super! De SSD zal nooit zo snel zijn als een M.2 SSD maar het is echt perfect voor je bestanden en/of games. Of om je oude computer een nieuw leven in te blazen :)

Via de website van GOODRAM is er ook software te downloaden voor de SSD. Via de software is het één en ander uit te lezen over de SSD. Het is leuk om een keer naar te kijken, maar ik heb niet het gevoel dat ik het vaak zal gaan gebruiken.

Heb jij ook een Goodram IRDM Pro gen.2 256GB?