Sony WI-C200 (Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WI-C200 (Zwart) Review

oxley 22 mei 2020, 33 views Product gekocht

Sony WI-C200 (Zwart)

Fijne oordopjes voor een leuke prijs. Verrassend goede geluidskwaliteit, had wat robuuster gebouwd mogen zijn.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Goede prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Voelt wat fragiel

Deze oordopjes enige tijd geleden gekocht om te proberen of Bluetooth oordopjes me zouden bevallen. Voor thuisgebruik heb ik een Sony MDR-1A-hoofdtelefoon, deze bevalt erg goed en daarom viel de keuze op de Sony WI-C200. Gekocht bij de media markt voor +/- €25.

Eerste indruk was, ‘jeetje, wat zijn ze licht”. Door het formaat en gewicht zijn deze oordopjes ideaal voor onderweg. Het pairen gaat erg simpel, knopje lang ingedrukt houden en hij kan verbinden met jouw apparaat. Gezien het verdwijnen van de 3.5mm aansluiting op de meeste nieuwe apparaten zijn deze oordopjes erg futureproof.

De bouwkwaliteit van de WI-200 is matig, maar daar is de prijs ook naar. Na bijna een half jaar gebruik doen de doppen het nog prima, maar het voelt allemaal een beetje fragiel.

Over de geluidskwaliteit kan ik kort zijn, deze is prima voor wat de doppen kosten. Niet te vergelijken met een goede over ear koptelefoon, maar voor gebruik onderweg of in de sportschool is het een prima aankoop.

Ik was even bang dat de WI-200 niet fijn in gebruik zouden zijn als je maar 1 dopje in hebt, maar door de ‘gewichtjes’ die in je nek liggen dragen ze ook comfortabel wanneer je er maar 1 in hebt. Muziek pauzeren of van volume veranderen gaat ook makkelijk door de knoppen op de WI-200. Ook de ingebouwde magneet is handig in gebruik, de doppen klikken gemakkelijk samen.

Al met al fijne oordopjes voor een vriendelijke prijs.

Heb jij ook een Sony WI-C200 (Zwart)?