Intel Core 2 Quad Q8300 Boxed Review

HAFTX 17 juni 2010, 2.712 views

Intel Core 2 Quad Q8300 Boxed

Pluspunten

• lage warmte productie
  • snelheid

Minpunten

• prijs
  • overclockbaarheid
  • overclockbaarheid
  • overclockbaarheid

Ik heb nu ongeveer een maand deze processor als vervanger voor mijn pentium 4 630 (ja zon net niet prehistorische pentium 4)

Het is een enorme verbetering zeker tijdens gamen ik draaide wow eerst met 30fps op low-medium en nu met 40+ met alles op het hoogste (wow is niet een heel veel eisende game)

Ik heb deze gekoeld met een coolermaster hyper tx3 hij komt stressed niet boven de 39 uit en idle is hij ongeveer 25 graden.

door de lage multiplier en hoge FSB kan je hem slecht overclocked ik heb een moederbord met een max van 1333 MHz dus dat is ook gelijk de max van de processor dus voor een echte overclocker is dit niks.

Ik kon deze met een aanbieding kopen voor 80 euro nieuw normaal kost hij 125 euro daarvoor zou ik hem niet gekocht hebben dan kan je beter een q9400 kopen.

conclusie: voor iemand die een leuke upgrade voor een s775 moederbord zoekt is dit wel iets maar voor de prijs zou ik het niet doen

Heb jij ook een Intel Core 2 Quad Q8300 Boxed?

3 keer slechte overclockbaarheid ?
Misschien iets uitgebreider maken met een paar benchmarks ?
Misschien als je een ander mobo hebt overclockt hij als een held? Ik denk dat je niet kan oordelen als je het niet gedaan hebt? Beter post je dit dan bij een review van jou mobo, want misschien heb je hem met een goed mobo zo op 4GHz.

Overgings 1* voor de inhoud(die er niet is).
met een moederbord met een fsb van 1600 ook maar op 3ghz max
Die kun je juist heel goed overklokken.
Vind de overclockbaarheid redelijk. Geen held, maar wel prima te doen. Draait hier op een Gigabyte EP45-UD3LR zonder problemen op 3,5GHz. En dat na maar een ochtendje spelen in de BIOS. Dus hij zou zeker nog hoger kunnen. Merk wel dat ik een q9550 met hogere multiplier lekkerder vind overclocken.
Waardeloze review!

Sorry!