Specificaties 8GB USB 2.0-stick - Bekijk alle specificaties

ICIDU Mini Drive USB Stick 8GB 8GB Review

Flying Bobman 17 juni 2010, laatste update op 17 juni 2010, 2.201 views

ICIDU Mini Drive USB Stick 8GB 8GB

Pluspunten

• Klein
  • Rubber maakt het meer wasmachineproof
  • Snel
  • Stevig

Minpunten

• Geen LED voor activiteit

Inleiding en ontwerp

Hierbij een kleine review over een klein product, de ICIDU Mini Drive van 8GB.

De USB Drive wordt geleverd met 3 verschillende kleuren rubber dopjes, je kunt kiezen uit zakelijk grijs, fris roze of vrolijk groen. De rest van de behuizing is van doorzichtig rubber en valt niet te customizen. Rubber USB Drives heb ik in het verleden goede ervaringen mee gehad omdat ze keer op keer weer een avontuur in de wasmachine overleven. Voor de duidelijkheid: de ICIDU Drive zit helemaal in het rubber: met de dop er op zal er maar moeilijk water in kunnen komen.

De ICIDU voelt bijzonder stevig aan, je kunt er mee gooien/er op staan etc. De stevigheid is belangrijk want bij de meeste mensen lijdt een USB Drive een horrorbestaan aan een sleutelbos of in een broekzak met andere spullen. Plastic verbindingen met de metalen USB plug breken nogal vaak af of komen los te zitten. Het ontwerp valt verder weinig op aan te merken, het is klein, het is van rubber en je kan het eventueel aan je sleutelbos vasthaken. De afwerking van het kleine apparaat ziet er prima uit. Jammer is dat er geen LED is om activiteit aan te geven, een bescheiden lichtje is altijd wel op prijs te stellen.

Prestaties

De fabrikant waagt zich meestal nooit aan schrijf/lees snelheden, terwijl dat nou juist n van de dingen is die men graag wil weten. Gelukkig presteert ICIDU heel aardig met deze Mini Drive. Met een .mkv van 3,15GB haal ik een gemiddelde snelheid van 11MB/s. De leessnelheid van hetzelfde bestand ligt rond de 20MB/s, wat best netjes is. Het is dus geen straf om even snel een film over te zetten, jammer is wel dat de meeste 1080p mkv's meer dan 8GB zijn... Bij een groot aantal mp3 bestanden ligt de schrijfsnelheid met 8MB/s iets lager, de leessnelheid wordt nauwelijks benvloed. Voor de tests gebruik ik Windows 7 64bit.

De ICIDU Mini Drive 8GB is een leuke, kleine en snelle USB Drive voor een redelijke prijs. Het beschikt over een stevige behuizing van rubber met een kern van n stuk metaal. Zo breekt er in ieder geval nooit iets af als je je laptop ergens tegen aan stoot terwijl de USB Drive er nog in zit.

Heb jij ook een ICIDU Mini Drive USB Stick 8GB 8GB?

hey dat is raar !!

De hema verkoopt deze ook maar dan met hema lebeltje en daar zit een ledje in voor activiteit ??

na een tijdje gaat wel het witte deel ook los zitten en trek je dus alleen het hoesje er af en blijft de stick zitten :( heb ik bij alle 4 van mij na paar maande al
Dat is niet dezelfde dan, want het hoesje zit muurvast. Laatst heb ik nog een stick bij de Hema gekocht en die was van plastic, en die brak af nadat iemand tegen mijn laptop stootte. Vandaar mijn keuze voor een iets steviger ontwerp.
Ik heb inmiddels deze ook binnen, maar ik geloof bijna niet hoe klein deze zijn. Ik had ooit een vergelijkbare, maar die was net iets groter. Nu is de achterkant zelfs kleiner dan de USB-connector zelf! Handig is het icidu hangertje waar je het dopje op kan laten als je hem gebruikt. De kleuren van de dopjes waren bij mij overigens grijs, groen en blauw (en niet roze).