Lenovo ThinkPad P1 (2e gen.) 20QT000LMH

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo ThinkPad P1 (2e gen.) 20QT000LMH Review

Arthur23 17 mei 2020, 259 views Product gekocht

Lenovo ThinkPad P1 (2e gen.) 20QT000LMH

Goede laptop. Snel, goede bouwkwaliteit, relatief compact, niet de goedkoopste.

Pluspunten

• Compact(relatief)
  • Bouwkwaliteit
  • Prestaties

Minpunten

• Ethernet verloopstukje
  • geen numeriek toetsenbord

Goede (professionele) laptop. Qua prestaties top, thermal throtteling kan voorkomen. Echter dan met een gecombineerde cpu en gpu load. Alleen cpu blijft hij ruim onder de maximale temperatuur(gemeten via intel XTU). Bij lage belasting(pdf's lezen, typen, streamen) gaat de batterij bijna de hele werkdag mee, ben je aan het opladen gaat dat snel(1,5-2 uur van leeg naar vol). Bij zware taken is een stopcontact in de buurt na 2-3 uur nodig, wat mij betreft nog steeds een prima score is.
Het scherm geeft een neutrale kleurweergave, echter de lichtopbrengst had iets hoger kunnen zijn voor situaties met vel zonlicht(Je kunt bij lenovo.nl een beter scherm als optie kiezen).
Mocht je veel met ethernet kabels werken, dan moet je de meegeleverde dongel gebruiken(er zit een mini rj45 op). Ook zit er geen numeriek toetsenbord op, dat vind ik een nadeel. Echter, dit is het beste toetsenbord die ik in een laptop ben tegengekomen.
Voor testresultaten verwijs ik je door naar de uitstekende review van Frozen :)

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad P1 (2e gen.) 20QT000LMH?