Netgear R7800 Nighthawk X4S - AC2600 Router

Specificaties WiFi-ac • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Netgear R7800 Nighthawk X4S - AC2600 Router Review

Linus_BE 12 mei 2020, 490 views Product gekocht

Netgear R7800 Nighthawk X4S - AC2600 Router

Snelle, krachtige router met veel features, maar door de instabiele firmware en meerdere reboots per dag kan ik dit toestel niet aanbevelen.

Pluspunten

• Snelheid
  • Bereik in appartement ruim voldoende
  • USB delen over netwerk eenvoudig
  • LEDs instelbaar

Minpunten

• Meerdere reboots per dag

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Ik gebruik deze router op een appartement en daar is hij zeker krachtig genoeg voor. Snelheid is overal in orde. HDD delen via de usb poort werkt ook goed en vlot en ik kan moeiteloos streamen naar andere apparaten op het netwerk. Het enige (maar grote) minpunt is dat de router zichzelf 1-2 keer per dag opnieuw opstart. Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd en daarna een factory reset gedaan zonder succes. Ik kan deze router hierdoor dus niet aanraden.

Heb jij ook een Netgear R7800 Nighthawk X4S - AC2600 Router?

Volgens mij is er een open Wrt firmware voor deze router, zou ik dus zeker naar kijken.
Ik heb deze router nu zo'n 2,5 jaar en herken dit niet. Bij mijn weten nog nooit een spontane reboot gehad. Net even gekeken: uptime is nu 69 dagen, waarschijnlijk vanaf de laatste power-up. Ik heb zelf geen externe HD aan de USB hangen en ook het streamen naar andere apparaten gebruik ik niet heel actief (al betwijfel ik of dit een specifieke router functie is). Dus of het is een maandag-ochtend versie of je gebruikt toch bepaalde functies die ik niet gebruik (die dan blijkbaar instabiel zijn). Gebruikte firmware is 1.0.2.62.

[Edit]: Zie nu dat de laatste firmware versie 1.0.2.68 is, dus ik loop wel een beetje achter. Nu natuurlijk de vraag of het verstandig is om te updaten als dit 'm instabieler zou maken...

[Reactie gewijzigd door Slay68 op 27 juni 2020 10:55]

Ik zit op de laatste firmware en ik heb nu 1 dag 20u uptime zonder zelf de router te herstarten. Ik kan eens proberen om te flashen naar 1.0.2.62.

[Reactie gewijzigd door Linus_BE op 27 juni 2020 19:16]

Lijkt me zeker een poging waard, ben wel benieuwd eigenlijk. Kan ik vervolgens eens een poging doen om 1.0.2.68 te proberen. Hier zitten overigens geen andere versies (meer) tussen. Ik liep dus minder ver achter dan ik even dacht.