LG OLED55CX6LA Zwart

€ 996,-
Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55CX6LA Zwart Review

MacDokie 11 mei 2020, 3.344 views Product gekocht

LG OLED55CX6LA Zwart

Prachtig toestel. OLED is fenomenaal qua kleuren en zwartwaardes. Afgelopen vrijdag gekocht en ben er tevreden mee. Maar ik kwam van een Samsung 55KS7000 Quantum Dot en moet zeggen dat het afgezien van de zwarwaardes geen enorme sprong is. Wel beter beeld en meer opties.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Mooi slank design
  • WebOS 5.0 is snel en mooi
  • Veel functionaliteit
  • Snelle beeldverwerking en geen ghosting issues

Minpunten

• Afstandsbediening voelt goedkoop aan
  • Plaatsing aansluitingen
  • Wel Gsync maar geen displayport
  • Te weinig HDMI poorten (4)
  • Nog steeds USB 2 (wtf!)
  • Beeld spiegelt snel (ook met lampen ed)

Anyway, net de nieuwe Guy Ritchie film op UHD bluray gekeken...echt heel nice.

Toch heb ik ook wel wat cons te melden. Zo vind ik het in tegenstelling tot de Samsung een waardeloos idee dat je alle poorten horizontaal plaatst en bovendien, te weinig poorten en dan helemaal aan een kant van het toestel. De Samsung had een connect box, wat een veel betere oplossing is. Omdat mijn tv aan een draaibare beugel hangt, moest ik alle kabels vervangen. Verder vind ik het gek dat je wel adverteert met Nvidia Gsync en Freesync en dat er geen Displayport aansluiting op zit. Heb een PC met een 2070 Super en als ik die aansluit met HDMI kan ik dus geen 4k op 120hz instellen. Tenminste, met mijn monitor kan dat alleen met DP kabel en niet met HDMi.

Wat ik ook niet snap, is het gebrek aan gevoel voor design met de remote. De afstandsbediening ziet er goedkoop uit, zowel qua vormgeving als feel. Gewicht is wel okee, en het pointer systeem werkt ook prima.

Nogmaals, beeld is ongeëvenaard en prachtig, maar vind de hardware qua connectiviteit en afstandsbediening onvoldoende.

Heb jij ook een LG OLED55CX6LA Zwart?

Vraag & Aanbod

geen display poort op de lg maar wel op jouw monitor, lijkt me toch dat je de tv aansluit op de poort van de rtx 2070 ipv op de monitor. of bedoel je dat de lg géén displaypoort heeft ? is een convertor dan geen optie ? DisplayPort naar HDMI kabel, heb er gelukkig geen ervaring mee, dus ken niets over de kwaliteit wat er dan komt zeggen. maar idd een missertje van lg.https://www.homecinemamagazine.nl/2012/03/de-zin-en-onzin-van-framerates-hertz/
De tv heeft geen display port nee. Maar de HDMI is snel genoeg voor 4k120 met hdr. Het ligt aan de kabel of videokaart of je dat haalt.
Mijn gok is dat deze reviewer niet de juiste HDMI kabel gebruikt.
is vaker het probleem, mensen letten niet op de kabel, ikzelf heb display op de monitor/video kaart rtx.2060 en een hdmi naar de tv, werkt prima,Philips 4 K beeld is mooi, snelheid oké, geen 1.4....maar 2.0a voor de hdr. KOPIE Een duurdere HDMI-kabel zorgt niet voor beter beeld of geluid.
Het gaat er simpelweg om of de kabel compatibel is met de juiste HDMI-standaard
. :) <--copy ... Wat ook weleens wordt vergeten is de DATA die je naar de apparaten stuurt,en een ziggo kastje blijft 50 frames geven al knal je er een kabel van 2 ton tegenaan. T is net zoiets als mensen die zeuren dat ze geen 2.1 hdmi hebben?? de apparaten die daar gebruikt voor worden moeten nog uitgevonden worden.eerst maar eens échte 4K over t ziggo kastje _/-\o_
Een duurdere HDMI-kabel zorgt niet voor beter beeld of geluid.
Het gaat er simpelweg om of de kabel compatibel is met de juiste HDMI-standaard., ikzelf zie liever een goede gevlochten kabel.
Ik heb het niet over 4k van een Ziggo kastje. Ik heb het over G-Sync. Misschien heb ik dan idd de verkeerde kabel gebruikt. Dacht dat het een 2.0a was, en kon geen hogere refresh selecteren. Zal het eens checken met een ander kabel.
Je moet om 120 Hz @4k te gebruiken met je pc de instellingen van je tv aanpassen .
Anders is de resolutie niet in te stellen op de pc .

Je kunt de HDMI poort waar je pc op aangesloten is een andere naam geven .
In het reidje van opties staat PC .
Zodra je die geselecteerd heb kun je in Windows 4k en 120 Hz selecteren .
Je heb wel iets meer nodig dat enkel een instelling op je OLED tv om je 4K@120Hz te krijgen.

Om 4K@120Hz te krijgen moet je een 30-series Nvidia videokaart of een AMD radeon 6000-series videokaart hebben. Dat moet omdat deze kaarten de enige zijn met HDMI 2.1. Alle kaarten lager dan deze zullen gebruik maken van HDMI 2.0b of lager. En deze poort kan het fysiek gewoon niet aan. Waar HDMI 2.1 (full spec) een snelheid heeft van 48Gbps heeft HDMI 2.0b enkel 18Gbps (zo uit mijn hoofd).

Om Gsync te laten werken hoef je wel enkel een HDMI 2.0b kabel en poort op de videokaart nodig. Onthoud wel dat Nvidia enkel support heeft gegeven voor Gsync over HDMI voor hun 16- en 20-series videokaarten. Om Gsync dan aan te zetten moet je het input device in je tv instellen als PC. Vervolgens moet je de tv in 'Game-mode' zetten en moet je ook 'instant game response' aanzetten op de HDMI-poort waar jij je pc mee hebt verbonden.
Als dat allemaal gedaan is zou in het controle paneel Gsync als optie moeten worden weergegeven.

anders heb je hier nog de link naar de post van een jaar geleden waarin de announcement voor Gsync op OLED werd gemaakt: https://www.nvidia.com/en...2019-lg-tv-available-now/
daar staan nog eens de stappen die je moet volgen.

Ik hoop dat ik je zo heb kunnen helpen met je vragen.
Hoeveel meer weerspiegeling heeft de LG t.o.v. de Samsung? Ik heb nu ook een 55KS7000 en overweeg (deze / een) OLED, maar de mogelijke weerspiegeling houdt me enorm tegen.
Hij spiegelt inderdaad meer als de Samsung en dat is gewoon een nadeel. Denk dat ie 15-20% meer spiegeling heeft.
Als afstandsbediening kan ik de LG PM20GA aanraden 🙂 kost ong 100e, maar heb je ook wat.
Minpunt:
Te weinig HDMI poorten (4)
Wat is dit voor onzin? Te weinig aan 4 HDMI-poorten.. Er is geen enkele TV met meer dan 4 HDMI aansluitingen.
Het is mijn review. Als ik 4x te weinig vind is dat mijn beleving, mijn ervaring. Maar fair enough, op elke tv zitten er meestal 4. Maar er zit er meestal ook nog eentje extra aan de zijkant zoals bij de Samsung, en die mis ik nu op het moment dat ik mijn pc ff wil aansluiten en geen zin heb om kabels door de muur te trekken. Vandaar.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.