Samsung 65RU8000 Zwart

Specificaties 65" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung 65RU8000 Zwart Review

Jobe 10 mei 2020, 393 views Product gekocht

Samsung 65RU8000 Zwart

Goede prijs en scherpe kwaliteit, maar daar is alles mee gezegd.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Design
  • Hangt strak

Minpunten

• Helderheid
  • HDR functioneert niet lekker
  • Weinig details bij donker beeld

De TV besteld omdat ik voor een budget prijs de specificaties toch wel erg goed vond.
Nadat de TV binnenkwam heb ik hem direct opgehangen en qua uiterlijk is het echt een mooie TV. Hij is wel wat plastic qua bouwkwaliteit maar goed, als hij eenmaal hangt merk je daar niets meer van.
Het geluid is wel aardig voor een led TV maar ik raad toch een receiver o.i.d. aan met betere speakers.
Er zit verder geen diepte in het geluid waardoor acties scenes wat karig overkomen.

Dan het beeld:
Het beeld is echt goed scherp, zeker voor de prijs krijg je echt wel een goede kwalitiet.
Maar dan het minpunt, local dimming ontbreekt op de TV. Hierdoor mis je enorm veel details in donkere scenes.
Zodra het iets donker wordt zoals een scene in een cafe dan merk je dat zwart echt zwart is maar ook zonder details. Kleding wordt een soort zwarte vlek met een hoofd erop. Details die op de achtergrond gebeuren ontgaan je omdat ze nauwelijks tot niet zichtbaar zijn.
De kleuren van de TV heb ik niets op aan te merken, hier zijn tal van instellingen mogelijk en kun je echt laten springen wanneer dit je voorkeur heeft.
Ook de bewegingsafhandeling werkt erg netjes, mooie strakke bellen zonder haperingen.

Gamen:
Voor gamen heb ik de freesync even getest met een xbox en dit werkt wel echt uitstekend. Zeer goede kwaliteit welke ook behouden blijft bij snelle actie scenes en de TV blijft het ook goed verwerken. Hierover geen klagen dus.

Advies?:
Als je hem voornamelijk voor gamen gebruikt dan heb je hier een goede TV aan uit de budget reeks.
Kijk je veel films en series dan heb je hier geen goede keuze aan. Geloof me, binnen 2 minuten merk je het en heb je spijt van je keuze. Geef waar mogelijk wat meer geld uit voor een TV met o.a. local dimming.

Ik hoop dat ik jullie hier wat mee op weg heb kunnen helpen.

Heb jij ook een Samsung 65RU8000 Zwart?