Nilfisk Buddy II 18T Review

frickY 6 mei 2020, laatste update op 9 november 2021, 203 views Product gekocht

Nilfisk Buddy II 18T

Erg lawaaiig. Dat is boren/schuren ook, maar nat-zuigen had best wat stiller gemogen. Stopcontact is stom aangesloten; als apparaat uit staat geeft hij geen stroom. Katoenen zakken zijn handig voor nat én droog zuigen. De blaas-functie geeft een behoorlijke overdruk.

Pluspunten

• accessoirehouder
  • lange zuigslang
  • zuig- en blaaskracht

Minpunten

• stopcontact
  • geen aftapkraan

Aanvankelijk vrij teleurgesteld in mijn aankoop van deze 18T, omdat het stopcontact onhandig bleek.
Het stopcontact zit namelijk ook achter de schakelaar, en werkt alleen als de machine aanstaat. Voor het prijsverschil van €20 tussen de normale 18 en deze 18T, krijg je dus alleen dit onhandige "verlengsnoer".
Ik heb hierover contact gehad met Nilfisk maar die reageerden weinig begripvol.

Inmiddels heb ik mijn machine omgebouwd. Voor €21 heb ik er een master/slave schakelaar en een 3-standen knop ingezet. Het stopcontact geeft nu altijd spanning en met de knop kan ik de machine uitzetten, continue aanzetten, of aan laten gaan als er stroom wordt gebruikt van het stopcontact, zoals wanneer ik begin met boren of zagen.

Ik heb hiervoor de volgende onderdelen gebruikt;
EAN 2050000213793

EAN 4024028031033

De schakelaar is precies even groot als de originele, en het plastic stofkapje kun je hier op overzetten. Voor de master/slave schakelaar is voldoende ruimte in het deksel. Ik heb deze vastgelijmt.
Aan de buitenkant zie je er niets van, maar het gebruikersgemak is hiermee enorm vergroot waardoor ik inmiddels wél tevreden ben met mijn aankoop.

Ik raad aan om of een normale Buddy II 18 zonder stopcontact te kopen of een duurdere waar al een master/slave-schakelaar in zit, maar niet dit rare tussenmodel.

Heb jij ook een Nilfisk Buddy II 18T?

Gebruik je m ook gewoon als stofzuiger? En zo ja, hoe goed is ie dan? Zijn de stof zakken te spoelen?
Ik gebruik hem vooral bij zagen en boren, maar recent bijvoorbeeld ook om de auto te stofzuigen. Helaas passen normale stofzuiger accesoires niet op de zuigmond, die is net te groot. Het ding heeft een prima zuigkracht maar komt met veel lawaai. De woonkamer zal ik er daarom niet snel mee doen al zouden de lange slang en het lange snoer daar wel handig bij zijn.

De zakken van stof zijn volgens mij herbruikbaar. Die van papier niet.
Dank voor deze review, je hebt me behoed voor een koop waar ook ik spijt van zou hebben gekregen.👍

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.